Linux-forsøger
Fra : ERLO

Dato : 06-07-02 14:43

Hej Gruppe
Jeg har nu investeret i Red Hat Linux 7.4.
Maskinen er udstyret med 64 Mb RAM.
CPU´en er en pentium 100MHz.
Harddisken er 2Gbyte.
Installationen foregik OK.
Så er spørgsmålet: Hvorfor arbejder det hele så laaaangsomt?
Når musen har givet en kommando så kan jeg godt gå ud efter kaffen og lave
en helt masse andet inden der sker en reaktion -hvad er galt.
Jeg tror ikke på at andre brugere har tålmodighed til det.
Hilsen
ERLO

Fra : Peter Mogensen

Dato : 06-07-02 14:48

ERLO wrote:
> [...]
> Harddisken er 2Gbyte.
> Installationen foregik OK.
> Så er spørgsmålet: Hvorfor arbejder det hele så laaaangsomt?

Hvor hurtigt kører Windows XP på samme maskine?

RedHat 7.3 (7.4 er vist kun lige i beta) med alle bells-n-whistels er
vist ikke lige beregnet til at køre på så gammel hardware.
Der er ikke noget problem i at installere RedHat 7.3 på den, men du skal
ikke regne med at den kan køre GNOME/KDE med fuld musik og samtidig have
Mozilla/OpenOffice i luften med kun 64Mb RAM.

Peter

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 06-07-02 14:57

On Sat, 6 Jul 2002 15:42:47 +0200, logst wrote:

> [...]
> 64 Mb RAM. CPU´en er en pentium 100MHz. Harddisken er 2Gbyte.
> Installationen foregik OK. Så er spørgsmålet: Hvorfor arbejder det

Fordi det er en Pentium 100 MHz med 64 MB ram og du har installeret et
forholdsvist krævende desktop-system?

(Du skriver ikke noget om det, men jeg gætter på KDE eller Gnome?)

Hvordan ville Windows 2000/XP/whatever køre på samme maskine?

For at køre ihvertfald Gnome i nogenlunde brugbar hastighed vil jeg
mene at mindst det dobbelte er nødvendigt.

Hvis du undlader at bruge KDE eller Gnome og i stedet nøjes med en
window-manager der ikke frådser med ressourcerne vil du sandsynligvis
opleve en væsentlig forbedring i hastighed.

Jeg kørte med fvwm på en 486 med 16MB ram dengang det var nogenlunde
kurant og syntes det var fint sammenlignet med alternativerne.

I dag ville jeg bruge en maskine så langsom som den du beskriver enten
uden grafisk brugergrænseflade til en lille server, eller som
xterminal (hvor den ikke laver andet end at tegne på skærmen og
modtage tastetryk og museklik).

Mvh.

--
"I never get myself any dayjob Adam Sjøgren
Don't have to show myself what I am made of" asjo@koldfront.dk

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 06-07-02 22:22

spamtrap@koldfront.dk (Adam Sjøgren) writes:

> [...]
> uden grafisk brugergrænseflade til en lille server, eller som
> xterminal (hvor den ikke laver andet end at tegne på skærmen og

Det er da at melde fallit!

Jeg har en P166, 32 MB, 2 MB gfx. Den kører Afterstep i 1024*768
perfekt.

Godt nok er der ikke noget med ikoner på skrivebordet osv., men det
fandt jeg hurtigt ud af jeg slet ikke havde brug for.

Et par xterm'e og cut'n'paste og filarbejdet kan ikke gøres hurtigere,
heller ikke med "træk og slip"

Jeg tror jeg brugte et par dage på at sætte min feel-fil op, men så
har man også en wm der opfører sig helt som man vil have den (og ingen
andre kan finde ud af).

Men giv det en chance, det er absolut besværet værd.

Christoffer Olsen

Linux - Free as in 'freedom', not as in 'free beer'

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-02 17:03

ERLO skrev:

>Maskinen er udstyret med 64 Mb RAM.
>CPU´en er en pentium 100MHz.

Jeg kører Redhat 7.3 på en P233 med 256 MB ram. Det går ikke
hurtigt hvis jeg starter den grafiske del.

--
Bertel

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 06-07-02 18:05

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message

> Jeg kører Redhat 7.3 på en P233 med 256 MB ram. Det går ikke
> hurtigt hvis jeg starter den grafiske del.

Det er heller ikke særligt hurtigt på min Pentium 3 500 MHz med 384 MB-Ram!
mvh Rasmus

Fra : claus Christian Lars~

Dato : 06-07-02 18:31

ERLO wrote:
> Hej Gruppe
> Jeg har nu investeret i Red Hat Linux 7.4.
prøv at logge ind med windowmaker istedet for kde/gnome.

Hilsen Claus.