Kabelmodem og trådløs forbindelse
Fra : Jens-Kristian Søgaar~

Dato : 06-07-02 10:27

Jeg har et Motorola SB4100 kabelmodem forbundet med min PC (WinXP) via
ethernet.
Jeg har købt to IP-adresser hos TDC, så jeg kan forbinde endnu en computer
til kabelmodemmets USB-port.
Jeg vil gerne lave en trådløs forbindelse fra kabelmodemmet til min laptop.
Kan jeg bruge en wireless USB-adapter (F.eks. Netgear MA101) direkte i
kabelmodemmet?
Tak for gode forslag til en fiks løsning!
Jeg vil selvfølgelig helst undgå, at den stationære computer skal være tændt
for at laptoppen kan bruge nettet.

--
Jens-Kristian

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 06-07-02 13:59

"Jens-Kristian Søgaard" <jk.soegaard@privat.dk> wrote:

> Kan jeg bruge en wireless USB-adapter (F.eks. Netgear MA101) direkte i
> kabelmodemmet?

Nej, du skal bruge et Access Point, der virker som en hub, blodt er kablerne
skiftet ud med radiobølger i luften.

> Jeg vil selvfølgelig helst undgå, at den stationære computer skal være
tændt
> for at laptoppen kan bruge nettet.

Det behøver den heller ikke, hvis du har et Access Point kan du tilslutte
enhver computer med trådløst netkort (PC-Card, USB eller PCI) til dit
netværk.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk