OEM licensregler
Fra : Thomas Jensen

Dato : 06-07-02 09:30

Jeg kan ikke finde reglerne for OEM licenser til office.
Nogle folk påstår man kan købe en oem licens med kvalificeret hardware,
andre at man skal købe en hel pc, og officepakken skal stå på samme faktura.

Er der nogen som har disse licensregler liggende ?
Kan ikke finde dem på MS´ side.

på forhånd tak

Thomas Jensen

Fra : Michael Henriksen

Dato : 06-07-02 09:57

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
faktura.

> Er der nogen som har disse licensregler liggende ?

Jeg kender ikke licensreglerne, men ved forhandlerne åbentbart tolker
reglerne lidt forskelligt. Nogle kræver en hel PC, andre kræver kun et
lagringsmedie som en harddisk. Og kan man finde en forhandler der sælger en
oem version sammen med et lagringsmedie, er det unægteligt billigere end en
fuld version af office (eller windows).

mvh Michael

Fra : pgr

Dato : 08-07-02 09:18

"Michael Henriksen" <spinks@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> oem version sammen med et lagringsmedie, er det unægteligt billigere end

Du kan også prøve at kontakte den forhandler, hvor du købte din computer -
for at se om de vil sælge dig en oem-version.

På en oem-version står der at den "kun er for salg sammen med en ny pc" -
men forhandlere fortolker tit denne sætning lidt anderledes ellers så er de
ligeglade - hvad ved jeg!

--
MVH

Paul Graham Robson