Regnvejr!!!!
Fra : Liz

Dato : 06-07-02 09:03

Hej NG'en,
Hvem er træt af regnen? Hvem glæder sig til vejrudsigten i næste uge? Mig
og min krikker! Og tror det eller ej, men solen er lige begyndte at skinne
(lidt) heroppe i det nordjyske. God weekend allesammen. Husk regnfrakken.
Det ser så dumt ud med paraplyen når man sidder ovenpå hesten ))
Mvh Liz

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 06-07-02 10:38

"Liz" <lizb@worldonline.dk> wrote:

>Hvem er træt af regnen?

Ikke os! (Ramses og mig)

Har nemlig købt en "Doc Holliday" læder-regnfrakke med tilhørende
chaps og støvler. Vi rider vor daglige buldretur for fuld speed uanset
vejret. Ramses er flintrende ligeglad med vejret. Bare han får lov til
at løbe.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Iben Holst

Dato : 06-07-02 11:27

Nu rider vi jo så slet ikke for tiden, min Sille og jeg, men tidligere lod
vi os nu da heller aldrig gå på af regnen - og det til trods for at vi
aldrig har haft hverken specielt regntøj eller rideregndækken (for ikke at
sige: intet af det !). Det eneste ærgerlige var, at det tog længere tid at
komme på ridetur, fordi Sille skulle være tør i sadellejet først, eller at
jeg måtte lade hende stå med regndække på fra morgenstunden hvis jeg vidste
jeg skulle ud og ride senere ...

Vi har kun holdt os tilbage hvis det terræn vi skulle ride i var meget
smattet / mudret, hvor der var risoko for at vi begge eller kun jeg skulle
ned og ligge i det ....

Vi ville / vil i al fald hellere ride i regn end i 25 graders varme - meeeen
denne omgang regn vi "lider" uder nu, er jeg sandelig også ved at være
ganske træt af !! Så jeg kan nu da godt forstå dig, Liz !

Iben

Fra : Liz

Dato : 06-07-02 19:55

Hej igen,
Nå, det er sådan set ikke fordi det regner at jeg brokker mig!! Det er bare
så vådt allevegne. Regnvejrsridning er OK, bare man er klædt på og hestene
kan lide regnvejr. Min arabere kan ikke lide regnvejr, ihvertfald de to af
dem. De er ret pyldret hvad det angår
Det er sådan at min heste kan altid gå ind og ud af stalden som det passer
dem, ligemeget om det regner, sneer osv. Lige nu, efter så meget regn, skal
de to af dem igennem en værre muddermasse to gange før de kan kom ude på
marken. Der er nemlig ler under muldet, og ligemeget hvor mange kanaler
jeg graver, er det lige vådt og smattet af den grund. Vandet kan simpelthen
ikke kom væk. Derfor håber jeg på tørvejr. Men jeg har set, at
vejrudsigten er ikke som de lovet igår, og at det bli'r regnvejr igen
alligevel!!! Suk, suk, suk.
Mvh Liz

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 08-07-02 07:22

Liz wrote:
> Hej NG'en,
> Hvem er træt af regnen?

Jeg ville gerne have bare lige *lidt* mere, til vores nyspredte gødning.

> Det ser så dumt ud med paraplyen når man sidder ovenpå hesten ))

Muligvis, men overlegent! ;)

-dennis