Microstar MS-5169 og Win2k ?
Fra : Sune

Dato : 05-07-02 13:50

Hey,

Nogen der ved om MB i subj. er comp. med Win2k ?

Den fejler konstant når jeg forsøger at installere Win2k og det er med
nyeste BIOS.

Mvh,

Sune

Fra : Allan larsen

Dato : 05-07-02 17:22

"Sune" <sm@kmc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen der ved om MB i subj. er comp. med Win2k ?
> Den fejler konstant når jeg forsøger at installere Win2k og det er med

Jeg har sådan et bræt V2.1 opdateret til Bios V3.7
det kører W2K uden problemer.
Der står noget om på MSI homepage, at board før
V3.0 ikke må bruge mere end bios V3.7
hvor board V3.0 og op kan bruge bios V4.0
m.v.h. A.L.

Fra : sti

Dato : 03-10-02 16:18

Allan larsen wrote:

> "Sune" <sm@kmc.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har prøvet og prøvet med min, og har opgivet. Vedr. Bios opgradering har
jeg opgraderet en gang til én version mere end min MB kunne klare - og så
kunne jeg ikke boote maskinen op mere. Heldigvis kunne jeg genetablere en
lidt ældre Bios-version, således at PC'en fungerer igen. Men nu kan den ikke
auto-detect min 2. harddisk (kan læse den alligevel).

Under Win2K kan min MS-5169 ikke finde ud af, at der ligger et grafikkort på
AGP slottet. Havde samme problem med Linux 6-2, men ikke med Linux 7-2.

Jeg fortsætter at køre med Win98; CPU'en er "kun" 400 MHz, så jeg skifter
helle maksine ud snart.

/steve

Fra : Allan larsen

Dato : 06-07-02 19:38

http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=102&NA
ME=MS-5169

Her har du linket - læg mærke til de 2 øverste . det er nok nr. 2 du skal
bruge.
m.v.h. A.L.

Fra : Sune

Dato : 08-07-02 08:32

Hej Allan,

tak for dine svar. Jeg har nu installeret BIOS fra "dit" link og det kører
lidt bedre end 3.7'eren fra den tyske hjemmeside. Mærkeligt nok !! Systemet
er dog temmelig ustabilt. Bare opgradering til Explorer 5.5 får maskinen til
at gå ned......... Måske jeg lige skulle kører noget RAM test også......

Sune

Fra : Alamo \( Vestfyn \)

Dato : 08-07-02 15:56

Har også prøvet den opdate til E5.5
havde ikke andet end bøvl med den.
Så snart jeg pillede den fra igen, kørte det
uden problemer, jeg har en mistanke om
at den er for "hidsig" til de lidt ældre board.
Så må man jo "nøjes" *S*
m.v.h. A.L.