FTP server alternativ port!
Fra : XoDeus

Dato : 05-07-02 11:32

Hej vi er 2 maskiner i lokalnetværk som har forbindelse til WAN.
Vi vil køre en ftp server på hver maskine.
så den ene kører port 21 og det kører fint. Alle får adgang til den.
jeg kører port 23, det kører 75 %, det er nemlig ikke alle der kan
få forbindelse til min server. De hænger lige efter LIST.
Hvad kan jeg gøre.
har prøvet med både PASV og uden PASV.

Hjælp!

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-02 12:54

"XoDeus" <xodeus@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg kører port 23, det kører 75 %, det er nemlig ikke alle der kan
> få forbindelse til min server. De hænger lige efter LIST.

Var der ingen af de forslag du fik på dit tilsvarende spørgsmål den 26.
juni?

Claus

Fra : Claus K. Andersen

Dato : 05-07-02 19:21

> [...]
> jeg kører port 23, det kører 75 %, det er nemlig ikke alle der kan
> få forbindelse til min server. De hænger lige efter LIST.

Det er fordi den port er reservert til Telnet.

Prøv at bruge en port fra 1024 og op efter, disse er ikke resevert til
noget.