HJÆLP ! Bios update til TP 600 funker ikke~
Fra : Thomas Hjort

Dato : 05-07-02 09:57

.....fordi mit batteri er dødt.

Jeg får en meddelelse om at: "low battery can corrupt install. Please
recharge.....!"
Og den meddelelse får jeg også hvis jeg piller batteriet ud og KUN køre på
kablet.
Det er noget IBM bullshit. Det er da for dumt at de blander sig om jeg
bruger batteri eller powerkabel når jeg opdatere biosen !!!

Hvad hulen skal jeg gøre? Jeg kan ikke installere WinXP uden biosupdate. Og
jeg er ikke meget for at få muldvarpen op til et nyt psykopat dyrt batteri,
eftersom jeg kun bruger den bærbar meget begrænset.

Mvh Thomas

Fra : Peter

Dato : 05-07-02 15:49

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in message
> [...]
> Det er noget IBM bullshit. Det er da for dumt at de blander sig om jeg
> bruger batteri eller powerkabel når jeg opdatere biosen !!!

Det er jo selvfølgelig en form for ekstra sikkerhed, idet manglende strøm
under biosopdatering, vil ødelægge din computer. Lyder så lidt underligt, at
den kommer med samme advarsel, når du har strømkabel sat i.

> Hvad hulen skal jeg gøre?

Hvis du ikke allerede har prøvet, ville jeg forsøge at starte op i ren dos
med en boot diskette, måske du kan få lov til at køre biosupdate der. Det
kan dog også være, at du et eller andet sted skal sætte "bios update
enable", for at få lov til at køre biosopgradering.

mvh Peter