VPN
Fra : Andre

Dato : 04-07-02 14:44

Hvad skal man bruge og hvordan deler man et drev over internettet (ADSL) via
VPN, i mellem 2 w98 maskiner eller 1 w98 og 2000 server ??

Er VPN noget som følger med windows ??

Er det sikkert nok ??

Kan det bruges til at koble 2 afdelinger sammen ??

Andre muligheder ??

Mange spørgsmål, men jeg ved ikke noget om VPN

Fra : Bo Simonsen

Dato : 05-07-02 01:18

In article <3d2451fe$0$16782$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Andre wrote:
> Hvad skal man bruge og hvordan deler man et drev over internettet (ADSL) via
> VPN, i mellem 2 w98 maskiner eller 1 w98 og 2000 server ??

Imho, er det at skyde gråsburve med kanoner, hvis du bare vil udveksle
filer med dine kammerater. Hvorfor ikke bruge FTP eller HTTP istedet?

Men hvis du vil binde 2 afdelinger sammen, hvor der er et lokalt
netværk i begge, skal du bruge VPN.

Definition af VPN:
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=vpn

En søgning på google kan give dig massere information om opsætning af
VPN:
http://www.google.nl/search?q=VPN+in+Windows&ie=ISO-8859-1&hl=nl&lr=

God fornøjelse.

Bo Simonsen

Join the GNU generation

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-07-02 08:43

Bo Simonsen <paltas@geekworld.dk> crashed Echelon writing

> Imho, er det at skyde gråsburve med kanoner, hvis du bare vil udveksle
> filer med dine kammerater. Hvorfor ikke bruge FTP eller HTTP istedet?

Sikkert fordi det er warez og filmz og sårnt :)

--
Bjarke Andersen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 05-07-02 08:47

Bjarke Andersen wrote:

> Bo Simonsen <paltas@geekworld.dk> crashed Echelon writing

> Sikkert fordi det er warez og filmz og sårnt :)

Retfærdiggør det virkelig bøvlet med VPN? Der er jo ingen, der har sagt, at
en FTP-server eller HTTP-server skal være anonym; de kan sagtens kræve
kodeord.

/Rasmus

Life is that property, which a being will lose as a result of falling
out of a cold and mysterious cave 30 miles above ground level.
- HitchHikers Guide to the Galaxy, Douglas Adams

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-07-02 09:24

Rasmus =?ISO-8859-15?Q?B=F8g?= Hansen <moffe47@hotmail.com> crashed
Echelon writing news:ag3iu9$oid$1@carlsberg.amagerkollegiet.dk:

> Retfærdiggør det virkelig bøvlet med VPN? Der er jo ingen, der har
> sagt, at en FTP-server eller HTTP-server skal være anonym; de kan
> sagtens kræve kodeord.

Tja, det kan de, men vil også være nemmere at opdage i forhold til en
krypteret tunnel.

VPN er jo den sikreste form for transport på internettet d.d. i forhold til
at hive stikket ud.

--
Bjarke Andersen

Fra : Andre

Dato : 05-07-02 11:30

Pisk da endelig en stemning op. Faktisk skal det anvendes til at koble en ny
afdeling i udlandet sammen, med et firma netværk, til brug for
administiaionssystemer mv. PT er det kun 1 person, derovre, så det helt
store er ikke nødvendig.

Er det noget man laver på klienter, routeren, eller skal man have en
"VPN-server" ??

Bjarke Andersen <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns924269ED09365bjoegdk@130.225.247.90...