X-program til at vise brugere, der er onli~
Fra : Lars Kongshøj

Dato : 04-07-02 13:40

Findes noget sådant, jeg kunne ikke finde noget på freshmeat.

--
Lars Kongshøj

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 04-07-02 13:44

Lars Kongshøj wrote:
> Findes noget sådant, jeg kunne ikke finde noget på freshmeat.

Du vil finde et program der viser bruger der online...online på hvad,
eller er det UNIX brugere på en UNIX maskine, eller UNIX brugere på et
netværk med UNIX server, eller noget helt 3.?

Fra : N/A

Dato : 04-07-02 17:24

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 04-07-02 17:24

Lars Kongshøj wrote:
> På en den lokale unix-maskine.

Hvis det ikke var et X11 program du leder efter, kan du bruge "w", "who".

En hurtig søgning på google.com fortæller at du kan bruge "xwho",
http://www11.informatik.tu-muenchen.de/chair/computing/software/xwho/

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 04-07-02 21:14

"Christian E. Lysel" wrote:
> En hurtig søgning på google.com fortæller at du kan bruge "xwho",
> http://www11.informatik.tu-muenchen.de/chair/computing/software/xwho/

Jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle søge på, men det var selvfølgelig
en ide, bare at smække et x foran who.

Xwho bliver vist ikke vedligeholdt, det tog lang tid bare at finde
sourcen, og configurationen ser også ud til at være temmelig omstændig,
så jeg må vist opgive det projekt, hvis der ikke findes noget mere
nutidigt.

--
Lars Kongshøj

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 04-07-02 21:29

Lars Kongshøj wrote:
> Jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle søge på, men det var selvfølgelig
> en ide, bare at smække et x foran who.

Jeg søgte i google efter, "who" X UNIX

Der skal " rundt om who, ellers gider google ikke at søge på who.