Indsætte felt i select-boks
Fra : Henrik

Dato : 04-07-02 12:13

Hej,

Jeg har et felt i min Access-database ved navn Password. Når jeg
skal redigere databaseindholdet (sker via EditPage.asp?ID=x efter
html.dk-tutorial modellen), har jeg et problem.

Jeg bruger følgende select-boks:

<select name="Password">
<option value="0">Nej</option>
<option value="-1">Ja</option>
</select>

I de andre felter kan man indsætte det eksisterende feltindhold
sådan:

<input type="text" name="Overskrift" size="30"
value="<%Response.Write rs("Overskrift")%>">

Men hvordan får jeg resultatet fra Password-feltet til at blive
vist i select-boksen? Hvis jeg indsætter "selected" i f.eks.
<option value="0">, er den jo valgt fra start. Men det skal ikke
altid være Nej, men resultatet fra databasen.

Kan nogen hjælpe mig?

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Henrik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 04-07-02 14:17

Brug ASP til at skrive 'selected' i de relevante tags ved hjælp af en
if-sætning:

<select name="Password">
<option value="0"<%
if rs("PasswordFlag") = "0" Then