/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Cybercity eller Tiscali ADSL
Fra : Anders Faber Nielsen


Dato : 04-07-02 10:25

Jeg skal have en 1024/256 forbindelse.

- Hvem er at foretrække, og hvorfor?
- Er der begrænsninger på størrelsen af newsgroup indlæg?

Mvh
Anders



 
 
Rudi Stegen (04-07-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 04-07-02 11:23

Hej Anders Faber Nielsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> - Hvem er at foretrække, og hvorfor?

Jeg bruger Tiscali, har altid gjort (omend under andre navne, fx World
Online) og tanken om skifte har ikke på noget tidspunkt faldet mig ind.

Dermed er ikke sagt, at CC skulle være bedre eller ringere, jeg har
blot intet førstehåndskenskab til dem.

Forbindelsen kører praktisk talt konstant som smurt i olie, og sidste
nedetid er over et år siden (ADSL i hele Århusområdet var nede
dengang).

Du får en mailadresse (plus hjemmesideplads) og kan derudover vælge op
til 9 ekstra (ægte POP3).
Du kan vælge mellem modem eller tre forskellige routere (selv bruger
jeg den lille Cisco 677, der fint passer med mine behov).

> - Er der begrænsninger på størrelsen af newsgroup indlæg?

Ja, der er naturligvis en øvre grænse. I binære grupper er det en halv
eller en hel MB (jeg husker det ikke, da jeg jeg ikke anvender dem). Er
dit indlæg større, skal det splittes op.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
Du er velkommen til at kigge på ADSL-sektionen sådan ca.
midtvejs på siden: http://stegen.dk/wol.htm

Steen Holm Pedersen (04-07-2002)
Kommentar
Fra : Steen Holm Pedersen


Dato : 04-07-02 11:47


"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns92417DEBF9C0ERudiStegen@news000.worldonline.dk...
> Hej Anders Faber Nielsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
>
> > - Hvem er at foretrække, og hvorfor?
>
> Jeg bruger Tiscali, har altid gjort (omend under andre navne, fx World
> Online) og tanken om skifte har ikke på noget tidspunkt faldet mig ind.
>
> Dermed er ikke sagt, at CC skulle være bedre eller ringere, jeg har
> blot intet førstehåndskenskab til dem.

Min kollegas CC forbindelse kører ganske udemærket. Har stort set ikke haft
nedetid overhovedet (Birkerød). Nyhedsserveren skulle bare være ligegyldig
for udenlandske binære grupper. Han er meget glad for CC, bortset fra
nyheder. Support har også været perfekt.

<cut>
> Du får en mailadresse (plus hjemmesideplads) og kan derudover vælge op
> til 9 ekstra (ægte POP3).

Er dette ikke fortid - det var vist kun for de "gamle" kunder?

> Du kan vælge mellem modem eller tre forskellige routere (selv bruger
> jeg den lille Cisco 677, der fint passer med mine behov).
>
> > - Er der begrænsninger på størrelsen af newsgroup indlæg?
>
> Ja, der er naturligvis en øvre grænse. I binære grupper er det en halv
> eller en hel MB (jeg husker det ikke, da jeg jeg ikke anvender dem). Er
> dit indlæg større, skal det splittes op.

Hvilket naturligvis gør at en øvre grænse er næsten ligegyldigt - bortset
fra hvis nyhedsserveren nægter at modtage indlæg over 200kb eller lign. fra
andre nyhedsservere.

/Steen
Som selv er ganske udemærket tilfreds med sin Teledanmark netexpress 1
forbindelse.



Rudi Stegen (04-07-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 04-07-02 11:58

Hej Steen Holm Pedersen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

>> Du får en mailadresse (plus hjemmesideplads) og kan derudover
>> vælge op til 9 ekstra (ægte POP3).
>
> Er dette ikke fortid - det var vist kun for de "gamle" kunder?

Nej. Det er ganske enkelt en 1049-konto (hedder pt. Tiscali Net), der
automagisk medfølger (dvs. en abonnementfri minutkonto):
<http://privat.tiscali.dk/netsurferfaq/08.php>

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Nicolai (04-07-2002)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 04-07-02 14:10


"Anders Faber Nielsen" <afn@post.dk> skrev i en meddelelse
news:3d24144a$0$262$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Jeg skal have en 1024/256 forbindelse.

Jeg har selv en 1024/512 hos Tiscali.

> - Hvem er at foretrække, og hvorfor?

Jeg kan kun sige, at det 1½ år jeg har haft adsl hos Tiscali, der har det
kørt perfekt. Jeg har rigtig god performance fra min lokation og har ikke
registreret nogle nedbrud, som skyldes Tiscali's net eller udstyr, kun min
egen computer. Ligeledes kører den router jeg har fået, også perfekt. Den er
nem at konfiguere og specielt fordi man kan bruge www.paikin.dk

Og jeg bruger min linie rimelig meget, hver dag.

> - Er der begrænsninger på størrelsen af newsgroup indlæg?

Man splitter vist nok bare. Jeg har aldrig sendt store indlæg til newsgroup,
men er der ikke begrænsning på alle newsgroup på det punkt.

Jeg ved, at Tiscali har 2 newsservere, hvor af den ene, skulle have ret stor
kapacitet, så indlæg ligger der længere. Det er jo rart, specielt for
dk.binaer gruppen, hvor der tit ligger mange gode ting.

For at komme ind på support, så har jeg oplevet en flot service, de få gange
jeg har haft brug for dem. Det har faktisk mest været med opgraderinger og
så lidt mine egne "dumme" fejl. Tag et eksempel:

En af mine venner, skulle hjem til mig, så vi kunne spille online, og da han
stadig bruger Win98 (aner ikke hvorfor), så kunne vi ikke konfiguere hans
computer til at gå online. Vi knoklede i en time, jeg har ikke brugt Win98 i
flere år, da jeg tænkte, prøver sgu at ringe til Tiscali's support. Ved godt
det er et gammelt system, og man kan jo ikke forlange at Tiscali support
skal kunne hjælpe med den slags. 4 min. efter jeg havde ringet til support,
kørte maskinen. Flot service.

> Mvh
> Anders

--
*Nicolai

"Winning isn't everything - but wanting to win is."
/Vince Lombardi




Razz (04-07-2002)
Kommentar
Fra : Razz


Dato : 04-07-02 22:38

Hej Anders!

Jeg har ikke erfaring angående Tiscali ADSL, men har desværre som mange
andre haft gevaldige problemer med Tiscali som virksomhed. I forbindelse med
deres omlægning for snart et par måneder siden, var der en meget lang nede
tid for flere af mine domæner, samt at der stadig er problemer med timeouts,
og sådan noget.

Så jeg har valgt at gå helt væk fra Tiscali, og kan desværre kun tale
negativt om dem.

Om CC har jeg flere ex kolleger som kører med deres linier, og de kører uden
problemer. Med den hastighed der er bestilt, og med de services der er
bestilt! :)

Jeg selv kører med en TDC 1024/256 som har kørt i et år, uden nedbrud. Og
jeg har en trafik på omkring 1,5GB upstream og 1GB downstram i døgnet... Så
jeg klager skam ikke! :)

/the razz



Anders Faber Nielsen (04-07-2002)
Kommentar
Fra : Anders Faber Nielsen


Dato : 04-07-02 23:22

Tak for jeres glimrende og uddybende svar!

Mvh
Anders



Rune Manscher (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Rune Manscher


Dato : 15-07-02 18:13

"Anders Faber Nielsen" <afn@post.dk> wrote in message
news:3d24ca93$0$682$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Tak for jeres glimrende og uddybende svar!

Hvad der vist ikke er blevet nævnt endnu, er at Cybercity som - mig
bekendt - som den eneste udbyder tilbyder hvad de kalder Boost, dvs. du kan
sætte hastigheden op på din linie som det passer dig i perioder af 1, 3
eller 7 dage, selvfølgelig mod ekstra betaling. Alternativt kan du vælge et
Flex-abonnement, hvor du har lavere fart i hverdagene, og høj fart i
weekenden.

*Rune


Ivar Madsen (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 15-07-02 18:37

On Mon, 15 Jul 2002 19:12:40 +0200, "Rune Manscher"
<manscher@hotmail.com> wrote:

>Hvad der vist ikke er blevet nævnt endnu, er at Cybercity som - mig
>bekendt - som den eneste udbyder tilbyder hvad de kalder Boost, dvs. du kan
>sætte hastigheden op på din linie som det passer dig i perioder af 1, 3
>eller 7 dage, selvfølgelig mod ekstra betaling. Alternativt kan du vælge et
>Flex-abonnement, hvor du har lavere fart i hverdagene, og høj fart i
>weekenden.

Det er en godt ting, men jeg synes nu beder om Telias flex, hvor du
betaler lidt hvis du næsten ikke bruger linien, og mere hvis du bruger
meget, og så at der er et loft på, så private også kan lægge et budget
som ikke bliver sprængt af ADSL'en.
Desvære så
har jeg ikke tillid til Telia's kundebogholderi,
og så tillader de ikke mailserver,
og så har de ikke fastIP.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Rune Manscher (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Rune Manscher


Dato : 15-07-02 18:56

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> wrote in message
news:7t16juo108rjtce39ef8e6cignv9j5s1hs@4ax.com...
> Det er en godt ting, men jeg synes nu beder om Telias flex, hvor du
> betaler lidt hvis du næsten ikke bruger linien, og mere hvis du bruger
> meget, og så at der er et loft på, så private også kan lægge et budget
> som ikke bliver sprængt af ADSL'en.

Det er bestemt også en god ide - overraskende hvis det kan løbe rundt.

> Desvære så
> har jeg ikke tillid til Telia's kundebogholderi,
> og så tillader de ikke mailserver,
> og så har de ikke fastIP.

Begge dele tillader/har Cybercity i hvert fald, og garanteret også Tiscali.

*Rune


Ivar Madsen (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 15-07-02 19:18

On Mon, 15 Jul 2002 19:55:39 +0200, "Rune Manscher"
<manscher@hotmail.com> wrote:

>> Desvære så
>> har jeg ikke tillid til Telia's kundebogholderi,
>> og så tillader de ikke mailserver,
>> og så har de ikke fastIP.
>
>Begge dele tillader/har Cybercity i hvert fald, og garanteret også Tiscali.

Det med kundebogholderiet, gælder også for Tiscali. Men CC er bestemt
noget jeg jævnligt overvejer at skifte til, at jeg i sin tid valgte
TDC som min ADSL leverandør var fordi jeg ikke kunne få noget rå
kobber, men det er jo ikke noget krav idag. Er dog bange for at jeg
vil komme til at stå uden ADSL i længer tid ved et skift.

Nogen der prøvet et skift fra TDC ADSL til CC ADSL på delt kobber?

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Allan Joergensen (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 15-07-02 22:13

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> wrote:

[Telia ADSL]
> og så tillader de ikke mailserver,
> og så har de ikke fastIP.

I første omgang retter abbonementet sig også til private (i betydningen
"Hr og Fru Danmark").

Begge dele kommer, en dag.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"I want your eyes down there" - Riker

Anders Faber Nielsen (04-07-2002)
Kommentar
Fra : Anders Faber Nielsen


Dato : 04-07-02 23:23

Tak for jeres glimrende og uddybende svar!

Mvh
Anders



Rudi Stegen (04-07-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 04-07-02 23:27

Hej Razz, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> I forbindelse med deres omlægning for snart et par måneder siden,
> var der en meget lang nede tid for flere af mine domæner, samt at
> der stadig er problemer med timeouts, og sådan noget.

Det er næppe nogen hemmelighed, at de i forbindelse med NytSystem havde
- og i mindre udstrækning stadig har - problemer med deres webhoteller.
Dette er dog primært diverse features for postkasserne, der ikke var
indbygget i Milanomodellen (TM). Men det skulle jo komme på plads
indenfor rundt regnet cirka de næste 5-6 ugers tid)

Webserverne kører stadig indimellem ikke optimalt, men ligefrem
timeouts har jeg dog aldrig været udsat for.
Det kan vel heller ikke udelukkes, at dette enten skyldes den kaldende
maskine(s opsætning) samt evt. ret grove fejl på siderne.

> Om CC har jeg flere ex kolleger som kører med deres linier, og de
> kører uden problemer. Med den hastighed der er bestilt

Det er vist tilfældet med alle fire veletablerede ADSL-udbydere. (Jeg
medregner Telia her uden dog at kende dem. Hvis deres ADSL ikke var
gangbar, ville APJ næppe blive hængende

Dog er det næppe alle steder, man fra newsserveren henter headere med
rundt regnet cirka 99% af den teoretisk maksimale downloadhastighed,
jf. <http://stegen.dk/gif/xnews_512_128.gif> med en 512/128 ADSL-linje
(de 54811 B/s står nederst).

Newsserveren skal dog snart skiftes, fordi den er blevet gammel, for
lille og for sløv, så den sidste procent kan komme med

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Nicolai (05-07-2002)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 05-07-02 10:25


"Razz" <razz@holmus.dk> skrev i en meddelelse
news:3d24c08d$0$41331$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg har ikke erfaring angående Tiscali ADSL, men har desværre som mange
> andre haft gevaldige problemer med Tiscali som virksomhed. I forbindelse
med
> deres omlægning for snart et par måneder siden, var der en meget lang nede
> tid for flere af mine domæner, samt at der stadig er problemer med
timeouts,
> og sådan noget.
>
> Så jeg har valgt at gå helt væk fra Tiscali, og kan desværre kun tale
> negativt om dem.

Nu tror jeg også, at han var mest interesseret i produktet "adsl", som hos
Tiscali kører perfekt.
At man har kritik på nogle punkter, indenfor en koncern, betyder jo ikke at
resten ikke kører godt og derfor skal "roses" efter fortjeneste. Du dropper
jo heller ikke din TDC linie, hvis TDC opfører sig dumt for eks. indenfor
telefoni.

Jeg husker engang, at TeleDK skulle opgradere noget udstyr på en central. De
havde testet udstyret og det hele, men næ nej. TeleDK havde kun testet
udstyret op til en vis pakkestørrelse, hvilket betød at alle pakker over den
størrelse blev afvist. Hvilket faktisk var størstedelen af sendte pakker.
Det tog tid, før det kørte igen. Opgraderinger, som lige skulle laves først,
af udstyr. Fravælger du TeleDK, når de laver den slags lort? Nej, det er
jo hvad der sker hos store firmaer, som investerer og skal sørge for god
service til stadig stigende krav. Ligesom Tiscali gør.

> Om CC har jeg flere ex kolleger som kører med deres linier, og de kører
uden
> problemer. Med den hastighed der er bestilt, og med de services der er
> bestilt! :)

Det gør Tiscali's da bestemt også. Faktisk med rigtig god performance.

> Jeg selv kører med en TDC 1024/256 som har kørt i et år, uden nedbrud.

Det er ikke så usædvanligt.

> /the razz

--
*Nicolai

"Winning isn't everything - but wanting to win is."
/Vince Lombardi




Razz (06-07-2002)
Kommentar
Fra : Razz


Dato : 06-07-02 17:26

[snip]
> Nu tror jeg også, at han var mest interesseret i produktet "adsl", som hos
> Tiscali kører perfekt.
> At man har kritik på nogle punkter, indenfor en koncern, betyder jo ikke
at
> resten ikke kører godt og derfor skal "roses" efter fortjeneste. Du
dropper
> jo heller ikke din TDC linie, hvis TDC opfører sig dumt for eks. indenfor
> telefoni.
[snap]

Beklager at jeg ikke fik skrevet dette tidligere.
Jeg har kendskab til Tiscali's ADSL, som i det tilfælde jeg kender til er
helt håbløst. Routeren der er leveret er en skod router der skal genstartes
ca. 1 gang om ugen. (den begynder at tage båndbredde)
Desuden er teknikerne hos Tiscali, overfor denne kunde, meget naive og
uvidende - kan faktisk ikke hjælpe på nogen måde, og det lader heller ikke
til at de har interesse i det, desværre!

Dette er også med til at underbygge mine fordomme, og min afstandstagen
overfor Tiscali.

/the razz



Eh-Fniller (06-07-2002)
Kommentar
Fra : Eh-Fniller


Dato : 06-07-02 18:05



> Beklager at jeg ikke fik skrevet dette tidligere.
> Jeg har kendskab til Tiscali's ADSL, som i det tilfælde jeg kender til er
> helt håbløst. Routeren der er leveret er en skod router der skal genstartes
> ca. 1 gang om ugen. (den begynder at tage båndbredde)
> Desuden er teknikerne hos Tiscali, overfor denne kunde, meget naive og
> uvidende - kan faktisk ikke hjælpe på nogen måde, og det lader heller ikke
> til at de har interesse i det, desværre!
>
> Dette er også med til at underbygge mine fordomme, og min afstandstagen
> overfor Tiscali.
>
> /the razz
>

Hejsa.

Der må jeg så sige den ene gang jeg havde CC i røret på en Søndag
indrømmede hotline manden at han ikke havde så meget fod på det
specifikke problem og om han måtte rå en tekniker til at ringe tibage
inden for en ½ time. Teknikeren ringede så inden for 8 minutter og
hvorpå der var en god og kompetent snak om det hele og alt
blev testet samtidigt.
Se det kan jeg kun se som en herlig ting og kan så derved kun
anbefale CC. Også fordi begge personer gav tid til sober snak hele
vejen igennem.

Den type service har jeg desværre aldrig oplevet hos teledanmark,
tværtimod.

mvh Fniller




Ivar Madsen (06-07-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 06-07-02 19:03

On Sat, 06 Jul 2002 19:04:43 +0200, Eh-Fniller <en_skod@email.com>
wrote:

>Den type service har jeg desværre aldrig oplevet hos teledanmark,
> tværtimod.

Nej, TDC er et TELEFONselskab, der forsøger at drive et internetfirma
også. "Forsøger" skal ikke forstås som de ikke driver et internetfirma
der køre OK, men deres support/kundeservice/salg er kun noget kan kan
kontakte telefonisk, skriver man en mail med noget så simpelt som at
man ønsker hastigheden på ens ADSL nedsat, kan de kun finde udaf at
besvære med at man skal ringe på og så telefonnummeret,,,

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Henrik Aarfeldt (06-07-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 06-07-02 20:12


"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> wrote in message
news:42ceiugqkkakn9a5pqq5g2u9gl1kq0p5fn@4ax.com...
>
> Nej, TDC er et TELEFONselskab, der forsøger at drive et internetfirma
> også. "Forsøger" skal ikke forstås som de ikke driver et internetfirma
> der køre OK, men deres support/kundeservice/salg er kun noget kan kan
> kontakte telefonisk....8<.....8<....

Det er faktisk lykkedes indtil flere brugere, at blive betjent i en af TDC's
mange butikker....også med hensyn til ADSL-ting.

Jeg er personligt en af de heldige...men det kræver selvfølgelig at man
fysisk bevæger sig hen til dem.

--
Mvh Henrik.



Ivar Madsen (06-07-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 06-07-02 20:48

On Sat, 6 Jul 2002 21:12:02 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:


>Det er faktisk lykkedes indtil flere brugere, at blive betjent i en af TDC's
>mange butikker....også med hensyn til ADSL-ting.

Ja, ok, det er jeg også selv. Omend da jeg skulle have konventeret min
ISDN til Analog, da måtte jeg tage min NT med i butikken, før de
troede på at det kunne forgå uden montørbesøg hos mig. Jeg fik ISDN
dengang montørbesøg var nødvendigt, men da de kørte forsøg mhp. "gør
det selv" så det blev lavet som en "gør det selv", så da jeg viste ham
i telebutikken min NT med telefonstik i, så fik han fat i
butikcheffen, om ikke de kunne give mig et personligt tilbud svarende
til montørbesøg udgiften

>Jeg er personligt en af de heldige...men det kræver selvfølgelig at man
>fysisk bevæger sig hen til dem.

Det gør det, men pointen var sådanset at det ikke er muligt at få
fortaget mega simple ting pr. mail.
Tror at jeg vil prøve at skrive et gammeldags brev, det er blevet et
prencip at jeg bare ikke vil ringe, jeg finder det for dårligt af TDC,
at de fyre sådan noget fis af,,,

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Henrik Aarfeldt (06-07-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 06-07-02 21:02


"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> wrote in message
>
> Det gør det, men pointen var sådanset at det ikke er muligt at få
> fortaget mega simple ting pr. mail.

Folk der mail'er alt er kedelige....ned og snak med de flinke memmesker

--
Mvh Henrik.



Eh-Fniller (06-07-2002)
Kommentar
Fra : Eh-Fniller


Dato : 06-07-02 22:00

Henrik Aarfeldt wrote:

>
>
> Det er faktisk lykkedes indtil flere brugere, at blive betjent i en af TDC's
> mange butikker....også med hensyn til ADSL-ting.
>
> Jeg er personligt en af de heldige...men det kræver selvfølgelig at man
> fysisk bevæger sig hen til dem.
>
> --
> Mvh Henrik.
>

Én ting er så betjening... en anden ting er så en service som man ved
man kan stole på.
Det firma jeg arbejdede ved før (ikke teleselskab) har et udtryk:
"tingene rigtig første gang".
Firmaet prøver den dag i dag af opfylde den sætning fordi de ved at
det hjælper dem selv i sidste ende.

Det har jeg også oplevet ved teknikerne som har været ude ved opsætning
eller reparation. De vil har det gjort hurtigt og rigtigt.
Men desværre oxo kun eneste sted man har oplevet hvilket er meget
sørgeligt.
Nen det er jo en ting der sker i alle firma'er, men der er jo en grænse
hvor kunderne siger stop og så skifter selskab, hvilket jeg så har gjort.
Hvis Tiscali er lige så hurtige som CC vil ventetiden ikke været mere
end et par minutter i røret, og med seriøs ydelse som man kun kan
glæde sig over.



mvh


Martin Højriis Krist~ (07-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 07-07-02 17:38

"Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:6CdV8.4454$I52.136103@news010.worldonline.dk...
> Jeg husker engang, at TeleDK skulle opgradere noget udstyr på en
central. De
> havde testet udstyret og det hele, men næ nej. TeleDK havde kun testet
> udstyret op til en vis pakkestørrelse, hvilket betød at alle pakker
over den
> størrelse blev afvist. Hvilket faktisk var størstedelen af sendte
pakker.

Det siger mig ikke noget. Kan du komme nærmere?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Eh-Fniller (06-07-2002)
Kommentar
Fra : Eh-Fniller


Dato : 06-07-02 00:45

Hejsa.

Jeg kan kun sige et stort OK for CC da deres generelle service
er mindst 1000000% bedre end tdc's service på området.
Hos CC har jeg altid oplevet en velvillighed til at komme frem og
snakke med kunden hvorimod jeg aldrig har oplevet det med TDC.
Hvis Tiscali bare har det fjernest tendenser a la TDC ville jeg holde
mig væk derfra.
Selve adsl Linien hos CC kører bare stabilt. Desuden er CC gode til
at informere hvis de planlægger et aller andet med linien så man
ikke står tilbage uden at vide noget. Tror ikke Tiscali er helt
så hurtige, men det må så stå for min egen regning.
mvh

*Fniller er manden der får hænderne op af arrigskab når han hører
navnet TDC*

Razz wrote:

> Hej Anders!
>
> Jeg har ikke erfaring angående Tiscali ADSL, men har desværre som mange
> andre haft gevaldige problemer med Tiscali som virksomhed. I forbindelse med
> deres omlægning for snart et par måneder siden, var der en meget lang nede
> tid for flere af mine domæner, samt at der stadig er problemer med timeouts,
> og sådan noget.
>
> Så jeg har valgt at gå helt væk fra Tiscali, og kan desværre kun tale
> negativt om dem.
>
> Om CC har jeg flere ex kolleger som kører med deres linier, og de kører uden
> problemer. Med den hastighed der er bestilt, og med de services der er
> bestilt! :)
>
> Jeg selv kører med en TDC 1024/256 som har kørt i et år, uden nedbrud. Og
> jeg har en trafik på omkring 1,5GB upstream og 1GB downstram i døgnet... Så
> jeg klager skam ikke! :)
>
> /the razz
>
>
>


Rudi Stegen (06-07-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 06-07-02 10:51

Hej Eh-Fniller, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Hos CC har jeg altid oplevet en velvillighed til at komme frem og
> snakke med kunden hvorimod jeg aldrig har oplevet det med TDC.
> Hvis Tiscali bare har det fjernest tendenser a la TDC ville jeg holde
> mig væk derfra.

For en måneds tid siden havde jeg brug for Tiscalis support (WAN-siden
på routeren døde sammen med strømafbrydelser heromkring, formentlig
pga. lynnedslag). Jeg blev ret imponeret over deres niveau, hvad de
havde direkte adgang til at tjekke og tilmed rette. Ting der for blot
omkring halvandet års tid siden skulle via sysadminen.

> Desuden er CC gode til at informere

Tiscalis force er helt klart teknikken. Min næse ville vokse så lang,
at den smadrede skærmen, hvis jeg sagde noget pænt om deres
informationsniveau

Følger man de interne nyhedsgrupper, hjælper det dog betragteligt. Men
det er ikke særlig fikst overfor de vel 90-95% af samtlige kunder, der
ikke bruger Usenet.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Rune Manscher (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Rune Manscher


Dato : 15-07-02 18:02

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in message
news:Xns9243787B916B8RudiStegen@dknews.tiscali.dk...
> For en måneds tid siden havde jeg brug for Tiscalis support (WAN-siden
> på routeren døde sammen med strømafbrydelser heromkring, formentlig
> pga. lynnedslag). Jeg blev ret imponeret over deres niveau, hvad de
> havde direkte adgang til at tjekke og tilmed rette. Ting der for blot
> omkring halvandet års tid siden skulle via sysadminen.

Det samme tror jeg bestemt gælder for Cybercity (skal ikke kun udtale mig
fsva. TDC) - begge firmaer bruger i hvert fald primært Cisco 67x, og
adgangen til at betjene den er nok den samme.

*Rune


Rudi Stegen (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 17-07-02 10:57

Hej Rune Manscher, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

[Tiscalis support]
>> Jeg blev ret imponeret over deres niveau, hvad de havde direkte
>> adgang til at tjekke og tilmed rette. Ting der for blot omkring
>> halvandet års tid siden skulle via sysadminen.
>
> Det samme tror jeg bestemt gælder for Cybercity (skal ikke kun
> udtale mig fsva. TDC) - begge firmaer bruger i hvert fald primært
> Cisco 67x, og adgangen til at betjene den er nok den samme.

Det har ikke særlig meget med hinanden at gøre (altså hvilke router der
anvendes, og hvor meget og hvor lidt supporten har adgang til og
direkte kan rette/ændre). Helt udover at Tiscali også anvender Ciscos
SOHO 77 og 827 (hvilket heller ikke har meget at gøre med, hvad
supporten...

Derudover anvendte World Online jo også Cisco 677, inden supporternes
basisniveau blev "opgraderet" for 1-1½ års tid siden.

Dermed er ikke sagt, at CC's supportere skulle have adgang til mindre
eller noget som helst andet.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Rune Manscher (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Rune Manscher


Dato : 17-07-02 21:59

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in message
news:Xns924E7990EEE53RudiStegen@dknews.tiscali.dk...
> Det har ikke særlig meget med hinanden at gøre (altså hvilke router der
> anvendes, og hvor meget og hvor lidt supporten har adgang til og
> direkte kan rette/ændre).

Ikke andet et at visse routere har bedre muligheder for fjern-conf end
andre, og dens 'cli' kan være mere eller mindre veludviklet.

> Helt udover at Tiscali også anvender Ciscos
> SOHO 77 og 827 (hvilket heller ikke har meget at gøre med, hvad
> supporten...

Det forstår jeg ikke noget af.

> Derudover anvendte World Online jo også Cisco 677, inden supporternes
> basisniveau blev "opgraderet" for 1-1½ års tid siden.

Anvender de ikke stadig den ? Og hvordan skal det forstås, at 'supporternes
basisniveau blev opgraderet' ? Fik de pludselig lov til at logge på folks
routere, eller hur ?

>
> Dermed er ikke sagt, at CC's supportere skulle have adgang til mindre
> eller noget som helst andet.

Nej, hvilket var min pointe. Adgangen er kun begrænset af routeren
interface.

*Rune


Rudi Stegen (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 17-07-02 23:32

Hej Rune Manscher, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

>> Derudover anvendte World Online jo også Cisco 677, inden
>> supporternes basisniveau blev "opgraderet" for 1-1½ års tid
>> siden.
>
> Anvender de ikke stadig den ?

Jo jo. Jeg mente det blot derhen, at allerede fra starten anvendte den,
dvs. for noget over 2 år siden. (Senere kom så derudover de to andre
routermodeller i udvalget).

> Og hvordan skal det forstås, at 'supporternes basisniveau blev
> opgraderet' ? Fik de pludselig lov til at logge på folks routere,
> eller hur ?

Jo mere man har adgang til at se og _især ændre_, jo mere kræves der jo
som en minimum ("basisniveau") af dem, der gør det, da der ellers for
hyppigt ville gå alvorlig koks i de ædlere dele.

Det er ikke blot routerne, de (Tiscalis supportere) kan gå ind og kigge
i og ændre på men også fx (og især) den enkelte routers kort på
centralen. Det var især det sidstnævnte, jeg blev overrasket over [1],
da det tidligere skulle smides via sysadminen.

[1] Da jeg fik en anden router i stedet for den, WAN-siden brød sammen
på (strømafbrydelser, lyn og torden heromkring , kunne jeg ikke
komme til at (gen)registrere den via deres site, hvorfor jeg ringede
til supporten. Det var derved, jeg opdagede, at de kunne se og ændre
ikke blot i routeren, mens også dens kort på centralen.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Rune Manscher (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Rune Manscher


Dato : 18-07-02 08:18

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in message
news:Xns924F5709487BRudiStegen@dknews.tiscali.dk...
[klip]
> > Og hvordan skal det forstås, at 'supporternes basisniveau blev
> > opgraderet' ? Fik de pludselig lov til at logge på folks routere,
> > eller hur ?
>
> Jo mere man har adgang til at se og _især ændre_, jo mere kræves der jo
> som en minimum ("basisniveau") af dem, der gør det, da der ellers for
> hyppigt ville gå alvorlig koks i de ædlere dele.

Aha, men niveau mener du noget i retning af kundskaber. Så er jeg med igen
(og enig).

> Det er ikke blot routerne, de (Tiscalis supportere) kan gå ind og kigge
> i og ændre på men også fx (og især) den enkelte routers kort på
> centralen. Det var især det sidstnævnte, jeg blev overrasket over [1],
> da det tidligere skulle smides via sysadminen.

Det er da muligt at der er sket en 'opgradering' i, hvad supporterne må og
kan.

> [1] Da jeg fik en anden router i stedet for den, WAN-siden brød sammen
> på (strømafbrydelser, lyn og torden heromkring , kunne jeg ikke
> komme til at (gen)registrere den via deres site, hvorfor jeg ringede
> til supporten. Det var derved, jeg opdagede, at de kunne se og ændre
> ikke blot i routeren, mens også dens kort på centralen.

Som sagt tror jeg det samme gør sig gældende for alle udbydere, og det er jo
kun godt. Men selvfølgelig er der også folk internt i firmaet, der har mere
eller mindre styr på de meget tekniske detaljer. Min pointe er, at hvis man
skal vælge Tiscali fremfor Cybercity, skal det ikke være fordi deres support
'kan mere' end Cybercitys - for det kan de ikke. Men derudover kan der jo
være andre grunde, fx. prisen.

*Rune


Martin Møller (27-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Møller


Dato : 27-07-02 12:10


"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ah5q1f$1vte$1@news.cybercity.dk...
> "Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in message
> news:Xns924F5709487BRudiStegen@dknews.tiscali.dk...
> [klip]

> Som sagt tror jeg det samme gør sig gældende for alle udbydere, og det er
jo
> kun godt. Men selvfølgelig er der også folk internt i firmaet, der har
mere
> eller mindre styr på de meget tekniske detaljer. Min pointe er, at hvis
man
> skal vælge Tiscali fremfor Cybercity, skal det ikke være fordi deres
support
> 'kan mere' end Cybercitys - for det kan de ikke. Men derudover kan der jo
> være andre grunde, fx. prisen.

Ja, eller deres bogholderi*G*

Martin



TBC (06-07-2002)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 06-07-02 01:07

"Anders Faber Nielsen" <afn@post.dk> skrev i en meddelelse
news:3d24144a$0$262$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Jeg skal have en 1024/256 forbindelse.

> - Hvem er at foretrække, og hvorfor?

Hvis det er en 1024/256 med modem det handler om i begge tilfælde, er det
hip som hap vil jeg mene.

Kan du derimod "nøjes" med modem, eller prioiterer du simpelthen den bedre
ping der er med modem, er der lidt penge at spare hos Tiscali i længden.

Handlede det om en forbindelse med endnu bedre upload ville det blot gøre
det til en endnu bedre deal med Tiscali, idet deres upload generelt er
billigere end hos TDC og CC. F.eks kan en 1024/512 fås til 630 kr hos
Tiscali mod 695 hos CC osv.

TBC
Torben Bojer Christensen




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408928
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste