DirListBox
Fra : Jens Christensen

Dato : 03-07-02 17:22

Hej NG

Jeg har lavet et lille program, hvor som er meningen skal køre fra diskette
(a:\). Jeg har en variabel (string) som jeg gir indholdet "c:\windows". I en
form har jeg en DirListBox hvor jeg sætter dens path til variablen. Når jeg
kører programmet (.exe) fra min harddisk er der ingen problemer, men når jeg
kører det fra en diskette, stiller min DirListBox sig helt i roden (c:\) i
stedet for c:\windows...

Det er nødvendigt for mig at lave det som en variabel, da den skal huske den
sidst valgte path næste gang formen åbnes (uden programmet har været lukket
ned). Denne funktion virker heller ikke når programmet køres fra diskette...

Jeg ville blive glad for et hint...

Jens

Fra : Carsten Jessen

Dato : 03-07-02 21:06

"Jens Christensen" <jcmail@get2net.dk> wrote in message
> [...]
lukket
> ned). Denne funktion virker heller ikke når programmet køres fra

Hej Jens
Så du er begyndt at hente hjælp andre steder, for så bagefter at komme og
fortælle mig du har fundet ud af det hele selv

Jeg tror ikke det er din DirListBox der er problemet. Følgende kode virker
både fra c og a drevet.

Private Sub Form_Load()
Dim a As String

a = "c:\windows"
Dir1.Path = a

End Sub

Mvh Carsten

Fra : R

Dato : 30-07-02 13:54

Prøv at kigge i denne side
http://newmanservices.com/vbsource/windir.htm
Der står koden til at ramme rigtig hver gang.