Opsætning af Trådløst netværk.
Fra : Søren Lund

Dato : 03-07-02 20:29

Jeg har et problem i forbindelse med opsætning af et lille tådløst netværk.
Jeg har følgende udstyr.

1. ADSL line fra TDC med Speedstream router, som er koblet sammen med en
lille 8 ports hub.

2. 1 stk Access Point fra Apple (Airport)

3. 2 stk stationære PC'er som er koblet til hubben med almindelige kabler
(ikke trådløst)

4. 1 stk bærbar Powerbook fra Apple med AirPort kort.

5. 1 stk bærbar IBM thinkpad med et Avaya trådløst netkort (PMCIA)

De 2 stationære PC'er samt Apple Powerbook'en kan fint komme på netværket og
kan surfe på nettet uden problemer.
I IBM Thinkpad har jeg installeret Avaya PMCIA kortet, installeret drivere,
og umiddelbart lavet de nødvendige instillinger. Maskinen kan også fint se
Access Pointet (AirPort), men jeg kan ikke surfe gennem Internet
Explorer.Der er meg fint signal i stort set hele huset.

Jeg har prøvet at vælge dynamiske IP adresser. Jeg har også prøvet at taste
Acces pointets IP numre ind i Gateway og dermed kørt med faste IP numre.

Nogle ideer til hvad jeg gør galt ?

Søren

Fra : Kim Jensen

Dato : 04-07-02 15:55

> 1. ADSL line fra TDC med Speedstream router, som er koblet sammen med en
> lille 8 ports hub.
> 2. 1 stk Access Point fra Apple (Airport)
> Nogle ideer til hvad jeg gør galt ?

Har du forbundet Access Point og hub med et krydset kabel eller et
straight-through kabel?
Kan du pinge routeren fra fx den bærbare IBM?

mvh
Kim Jensen

Fra : Søren Lund

Dato : 04-07-02 21:14

Jeg har faktisk fundet en løsning på mit problem.

Problemet lå i at Airporten laver et krybteret Password, og derfor var det
Password jeg tastede ind på den bærbare IBM maskine forkert. I
konfigurationsprogrammet til Airporten kan man se hvad det krybterede
password er.

Efter at jeg har tastet det ind, fungere det hle uden problemer.

Søren