størrelse af vindue ved window.open i nets~
Fra : Pooh

Dato : 03-07-02 11:42

jeg har det problem i Netscape at vinduet jeg åbner vha window.open ikke får
den størrelse jeg giver det
med width og height, men antager størrelse efter det vindue det åbnes fra.
hvorfor sker det?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-07-02 12:00

Wed, 3 Jul 2002 12:41:39 +0200, skrev "Pooh"
<peter_pooh@sol.dk>:

>jeg har det problem i Netscape at vinduet jeg åbner vha window.open ikke får
>den størrelse jeg giver det
>med width og height, men antager størrelse efter det vindue det åbnes fra.

Det gør det, hvis du bruger onmouseover og i andre situationer.

Men lad os se siden.

Fut: news:dk.edb.internet.webdesign.clientside, hvor svar herpå
vil blive bragt og javascriptspørgsmål hører hjemme.
og skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.

Fra : Pooh

Dato : 03-07-02 14:44

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Det gør det, hvis du bruger onmouseover og i andre situationer.
>
> Men lad os se siden.

dette ligger i headeren og kaldes ikke via et mouseevent
<script language="javascript">

document.open('oversigt4.htm','main_window','width=800, height=800,
resizable=yes')
}
</script>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-07-02 15:41

Wed, 3 Jul 2002 15:44:00 +0200, skrev "Pooh"
<peter_pooh@sol.dk>:

>dette ligger i headeren og kaldes ikke via et mouseevent
><script language="javascript">
>
> document.open('oversigt4.htm','main_window','width=800, height=800,
>resizable=yes')

Skal ikke lige kunne se, hvad der er galt udovoer jeg vil mene,
at er window.open du skal bruge og ikke document.open.

Det kan måske også at have noget at gøre med vinduenavnet, main
er standardbetegnelse for hovedvinduet og bruges til andre ting i
javascript, så main bør undgås i sådanne situationer, prøv at
kald det noget andet.

Ellers kig på min hjemmeside under webdesignhjælp - popupvinduer,
der er masser af eksempler på popupvinduer.
og skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.

Fra : Pooh

Dato : 04-07-02 10:38

> [...]
> er standardbetegnelse for hovedvinduet og bruges til andre ting i
> javascript, så main bør undgås i sådanne situationer, prøv at

jeg fandt fejlen, der må ikke være mellemrum i properties før height...
tak for hjælpen anyway

Fra : Pooh

Dato : 04-07-02 08:29