Liste over porte og hvad de bruges til
Fra : Per Lund

Dato : 03-07-02 11:33

Hej

Jeg søger efter en liste over netværks porte.

MVH Per

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-07-02 11:43

On Wed, 3 Jul 2002 12:32:33 +0200, "Per Lund" <per@p-c-l.net>
wrote:

> Jeg søger efter en liste over netværks porte.

Kunne du ikke bruge de svar, du fandt på www.net-faq.dk (eller
www.google.com), da du søgte på "portnumre" (eller "port num-
bers")?

-A

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-07-02 11:55

Per Lund wrote in <afujr9$dfh$1@sunsite.dk>:
> Jeg søger efter en liste over netværks porte.

Du har nok en fil på din computer som hedder "services", der står en masse
guf.
På unices plejer den at ligge i /etc/, i Windows ligger den vist i
%win32%/system32/drivers/etc eller sådan noget.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-07-02 12:55

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote in

> Windows ligger den vist i
> %win32%/system32/drivers/etc eller sådan noget.

Jeg har ikke nogen derinde...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Thostrup

Dato : 03-07-02 12:00
Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 03-07-02 13:22

Per Lund wrote:

> Jeg søger efter en liste over netværks porte.

Denne er ganske god. Den har en lang liste over officielle IANA-tildelte
porte såvel som øvrige.

http://www.iss.net/security_center/advice/Exploits/Ports/

/Rasmus

"Aren't you ashamed of yourself?"
"No, I have people to do that for me."

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 03-07-02 15:20

Per Lund wrote:

> Jeg søger efter en liste over netværks porte.

Hvis du bruger et Linux/Unix lignende OS, kan du se det med:
cat /etc/services
fra en terminal.

--
/kenne
En klog mand sagde engang, at statistik var som en bikini.