Ideer til bilturen
Fra : Jørn Ibsen

Dato : 03-07-02 07:54

Vi rejser om få uger til Frankrig og skal i den forbindelse sidde i en
bil 13-14 timer hver vej. Børnene er to piger på 5 og 13 år, og er
naturligvis placeret på bagsædet.

Vi har prøvet det før - for 2 år siden gik turen til Firenze, og var
delt op på 2 dage hver vej. Rimeligt problemfrit, kan man sige - og
ungerne var udstyret med et mindre udvalg af underholdning i form af en
taske bag på forsæderne med skriveklap, tuschfarver, fotografiapparat,
bamse til den lille, kryds- og tværsbog til den store, samt discman med
lidt blandet musik. Endelig havde vi en del stop undervejs, foruden at
vi overnattede på et større motorvejshotel med kæmpe legeplads.

Denne gang har vi yderligere medbragt en pc med dvd-drev, så ungerne kan
se film undervejs. Kan man snart ønske sig mere?

Alligevel vil jeg efterspørge lidt alternativer, vel vidende at det ikke
er det mest spændende i denne verden at sidde foldet sammen på bagsædet
af en bil i 14 timer. Er der nogen, som har gode forslag til
underholdning?

Mvh. Jørn

"Forestil dig en verden af newsgateindlæg uden irriterende smileys og
tåbelige citater i slutningen...."

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 05-07-02 16:31

Hm.. jeg led (og lider) af køresyge så DVD ville nok ikke have virket
positivt på mig.

Vi legede lege dengang vi (jeg og mine søskende) var små. Tyve spørgsmål
til professoren var vi glade for.

Og en anden leg som jeg ikke husker hvad hed. Men det gik ud på at man
skulle sige "nu" hver gang man passerede een af slagsen og så skulle de
andre gætte hvad man havde i tankerne. En vigtig regel var naturligvis
at man skulle passere dem med jævne mellemrum.

Det plejede at kunne tage en times tid af køretiden.

Men det er sikkert håbløst forældet nu
--ingermarie

Fra : Tomas O.

Dato : 05-07-02 17:14

Inger Marie Jakobsen skrev:

SNIP

Min søn og jeg leger tit "gæt en person eller en filmfigur" kan
også være tegnefilm.

Man må kun stille sprgsmål der kan besvares med ja og nej.

--
Hilsen Tomas
Kurser for voksne hos Ny Zone

Fra : Anja

Dato : 05-07-02 18:42

.. Er der nogen, som har gode forslag til
> underholdning?
>
> Mvh. Jørn
Vi har altid sunget med ungerne - ikke at det lyder kønt - men de har altid
elsket det.
Så har vi en nummerplade leg, den går ud på at man skal gætte dyr, lande,
madvarer m.m alt efter hvad nummeret på bilen foran starter med.
Vi har lån lydbånd på biblioteket som vi så har hørt allesammen. Specielt
har vi haft meget glæde af Bjarne Reuter for han er til alle alderer.
God tur
Anja