Faktura i WORD ??
Fra : CO

Dato : 03-07-02 00:19

Jeg ved ikke om det er den rette gruppe, men jeg prøver !

Er det muligt at opbygge en faktura i word med FI Kort, der generere en OCR
kodelinie i bunden
eventuelt ud fra et fakturanummer og debitornummer ??

Håber nogen kan hjælpe

mvh
Claus

Fra : DP

Dato : 03-07-02 22:33

Hej Claus,

Ved det ikke, men man kan vel lave en makro til det. Jeg bruger Access til
det - eller troede det.
Alt var klart og virkede - dog - måtte jeg erfare, at printeren blev mit
problem.
Nederste margen på bubblejet printere (min er en HP) er typisk ret stor, så
den kan ikke skrive så langt nede som i OCR linien. Det havde jeg ikke
kalkuleret med.

Endvidere skal du være opmærksom på flg.:

1) Hvis du selv printer position 1 & 3 i OCR-linien og/eller girokortet,
skal formularen godkendes - og det tager sin tid.
2) Man skal bruge en speciel skrifttype til OCR-linien
3) Og så er der lige det, om printeren kan skrive så langt nede.

PS! 1000 fortrykte girokort koster 700-800 kr. i banken, og det vil jeg
benytte i fremtiden.

hilsen
Dennis

Fra : JNF

Dato : 19-07-02 16:53

> OCR

Det er ikke noget problem med en faktura i Word. Selv trækker jeg den ud fra
Access og er nu igang med at få godkendt FIK-kortene i banken (primært
OCR-linien!) Selve arbejdsgangen i banken er blot et par dage! Du skal
anvende font'en OCR-B som kan købes på Nettet eller med lidt ihærdig søgen
findes til download fra BG-Bank. De nærmere regler omkring godkendelse af
kortene får du i din bank eller hos PBS - Der er mange regler, men de
primære er en god printer (jeg anvender Brother HL-1250 (indbygget OCR-B) og
den fungerer fint), og at sidste ciffer i "Betaleridentifikationen" i
OCR-linien er et checkciffer udregnet efter modulus 10!! Det er dette jeg
bokser med for øjeblikket - Nemt nok at udregne i hånden, men sværere at få
lagt ind i Access!
Mvh Johan

Fra : Hangaard

Dato : 01-10-02 17:39

http://www.kandu.dk/

Fra : Hangaard

Dato : 01-10-02 17:44

> [...]
jeg
> bokser med for øjeblikket - Nemt nok at udregne i hånden, men sværere

Hej Johan

Er det lykkedes dig at lægge checkciffer-udregningen ind i Access? I så
fald kunne jeg godt bruge lidt hjælp, da jeg også bøvler med det.

Mvh Jette
jette@flexfoto.dk

http://www.kandu.dk/