God instant messanger klient
Fra : Niels Andersen

Dato : 02-07-02 21:38

Well, det har været diskuteret før, og jeg har prøvet en masse programmer...
Jeg har dog ikke fundet noget som passer til mig behov. Måske nogen af jer
kender et godt program til mig?

Indtil videre har jeg klaret mig ganske godt bare med ICQ. Jeg må dog nok
erkende at konkurrenterne også bliver større. Jeg ved dog ikke lige om det
er AOL eller MSN der er vigtigst også at komme på. Man burde vel være på
dem begge, og lad os smide Yahoo! Messenger med i, bare for at gøre det
besværligt.
Well, jeg ved ikke hvor udbredte de tre ekstra er, men jo mere udbredt, jo
vigtigere er det, at de er med...

En anden ting er, at jeg skal holde styr på to identiteter. Arbejde og
privat. Jeg er nødt til at adskille dem *helt*, og jeg er nødt til at være
online på dem begge to på samme tid.
Det ville derfor være fint hvis programmet kan håndtere det, eller i det
mindste er egnet til at køre to gange på samme tid. Dvs. ikke noget med at
klistre hele skærmen til i vinduer!

Det skal være simpelt. Jo mere avanceret, jo flere fejl. Jeg skal bare
kunne sende og modtage beskeder. Alt det der med chat, fil-overførsler osv.
vil jeg hellere undvære.
Det er faktisk dette punkt alle mine testede programmer er fejlet på, hvis
ikke andet. Fyldt med smarte features, men det grundlæggende fungerer ikke.

Lige nu bruger jeg vicq. Den er god, for den virker bare hver gang, selv om
den ikke kan så meget.

Well, nogen forslag til programmer? Og netværk jeg gerne vil være på?

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian 3.0

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 02-07-02 21:51

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> [...]
programmer...
> Jeg har dog ikke fundet noget som passer til mig behov. Måske nogen af

CenterICQ. Dette program har ICQ, Yahoo messenger, MS messenger og AOL
messenger i et.

mvh
db

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-07-02 11:44

Daniel Blankensteiner wrote in <aft3mk$538$1@sunsite.dk>:
> CenterICQ. Dette program har ICQ, Yahoo messenger, MS messenger og AOL
> messenger i et.

Og så enda et textmode program, herligt! :)
Den kan godt nok ikke klare flere accounts på samme netværk, men godt gemt
af vejen findes der en option som gør, at man kan køre den i to versioner.
:)

Mange tak for tippet, så håber jeg at der ikke dukker nogen seriøse bugs
op, som der gjorde i alle de andre jeg prøvede. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian 3.0

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 03-07-02 12:20

> Og så enda et textmode program, herligt! :)

Jeps

> [...]
gemt
> af vejen findes der en option som gør, at man kan køre den i to

Så er alt jo som det skal være

> Mange tak for tippet,

YW.

> så håber jeg at der ikke dukker nogen seriøse bugs
> op, som der gjorde i alle de andre jeg prøvede. :)

Jeg har ikke oplevet nogle problemer med programmet. Du kan dog ikke
sende danske tegn, æøå, til MS messenger, jeg har gjort "forfatteren"
opmærksom på dette og den opgave er nu på hans "to-do-liste". Det er ved
at være et stykke tid siden jeg opgraderet CenterICQ sidst, så det kan
være du allerede kan det nu.

mvh
db

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-07-02 14:33

Daniel Blankensteiner skrev:

> Jeg har ikke oplevet nogle problemer med [CenterICQ]. Du kan dog
> ikke sende danske tegn, æøå, til MS messenger,

CenterICQ har endnu et problem med danske bogstaver: Hvis jeg kører
CenterICQ på en screen(1)-skærm og kører fx irssi på en anden pty
under samme screen, så vil æøå (sikkert generelt tegn > 0x7F) med
jævne mellemrum blive lavet om til grader, my-tegn og noget tredje,
på samme måde som man kan opleve det under MS-DOS og forveksling
mellem CP850 og CP865.

Man kan løse problemet midlertidigt ved at skifte over til CenterICQ-
screen'en og give den et ^L, men det er lidt træls i længden.

Men bortset fra det fungerer CenterICQ glimrende, og er min fore-
trukne instant messenger.

// Klaus

Fra : Bo Simonsen

Dato : 02-07-02 22:10

Niels Andersen wrote:

> Well, nogen forslag til programmer? Og netværk jeg gerne vil være på?

Gaim er en rar GTK client, der kan det samme som CenterICQ.

Bo Simonsen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-07-02 22:21

Niels Andersen skrev:
> Well, det har været diskuteret før, og jeg har prøvet en masse programmer...
> Jeg har dog ikke fundet noget som passer til mig behov. Måske nogen af jer
> kender et godt program til mig?

Mens vi venter på, Licq-folkene får snøvlet sig sammen til at gøre noget
mere ved deres program (nogle af deres CVS-versioner har været så
fejlfyldte, at de har været ubrugelige, og deres stabile version
understøtter ikke den nye ICQ-protokol), er Gaim
(http://gaim.sourceforge.net/) et udmærket alternativ - der endda kan
tage både Jabber, ICQ, AIM og andet.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 03-07-02 15:34

Jonas Koch Bentzen <ingen.email@eksempel.dk> writes:

> [...]
> så fejlfyldte, at de har været ubrugelige, og deres stabile version
> understøtter ikke den nye ICQ-protokol), er Gaim

Jep, jeg bruger gaim til daglig... og så kan man jo også sige at det
er absolut en stor fordel at den understøtter jabber... endelig har vi
fået en fri/open IM protocol hvortil der findes et hav af clienter.

Så drop ICQ og MSN og registrer dig på jabber!

/Thomas
--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-07-02 17:23

Thomas Rasmussen skrev:
> jabber... endelig har vi
> fået en fri/open IM protocol hvortil der findes et hav af clienter.

Problemet er, at Windows-klienten endnu ikke er god nok. Jeg har ikke
kunnet overbevise dem, jeg kender, der bruger Windows, om at bruge
Jabber i stedet for ICQ/AIM/MSN. De synes alle, Jabber-programmet er for
dårligt.

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 03-07-02 15:34

> Well, nogen forslag til programmer? Og netværk jeg gerne vil være på?

Hej

Hvis du bruger KDE 3 kan jeg anbefale Kopete. Kopete understøtter AIM, ICQ,
IRC, Jabber, MSN etc.

Docking i panelet og regelmessige opdateringer. (Mangler dog at kunne sende
filer).

V.H.
Bjørn Andersen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-07-02 19:01

Bjorn Andersen skrev:

> Hvis du bruger KDE 3 kan jeg anbefale Kopete. Kopete understøtter AIM, ICQ,
> IRC, Jabber, MSN etc.

Tak for det råd. Jeg har så godt som droppet Gaim (og hvem ved, måske
også Licq).

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 03-07-02 19:47

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Tak for det råd. Jeg har så godt som droppet Gaim (og hvem ved, måske
> også Licq).

http://kopete.kde.org

Den er nemlig god....

Venlig Hilsen