West-Import Honda SFX CDI
Fra : Quggi

Dato : 02-07-02 02:48

Hvordan indstiller man den hvis man vil have flere omdrejninger??? og
hvad skal det der kabel til nøglen bruges til??? er det til at slå
begrænser til og fra med?? er der ikke en eller anden der har erfaring
med denne CDI for jeg vil gerne lære alt om den for den skulle være ret
godre Mhz,

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 02-07-02 19:49

"Quggi" <Quggi.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan indstiller man den hvis man vil have flere omdrejninger??? og

Jeg mener den er magen til min Pederzini? er det en X.15?

På X.15'eren er der er to små skruer, for nu at holde det på et simpelt
sprog ;)
De er begge to justerbare mellem 3.500 og 10.000 o/m
Dvs at du kan lave to forskellige omdrejnings niveauer som man kan vælge
imellem ved hjælp af det udtag der er på CDI

> hvad skal det der kabel til nøglen bruges til??? er det til at slå
> begrænser til og fra med??

Det er til at sætte i udtaget på CDI'en så du kan vælge mellem de to
indstillinger du har lavet på CDI'en.. det er lidt besværligt med nøglen!
på min klippede jeg låsen af og satte en switch på istedet som sidder i den
ene "luft"gælle i siddeskjoldet, nem at nå hvis man ønsker at vælge den lave
hastighed mens man kører!
Da jeg justerede den pillede jeg sidesjoldene af for nemmere at kunne
justere den til en moderat hastihged, i stedet for at skulle pille hjelmboks
og batteri op for at ændre til på indstillingen.. det tager 5 min, og de
trænger garanteret til at blive vasket ordentligt alligevel!

er der ikke en eller anden der har erfaring
> med denne CDI for jeg vil gerne lære alt om den for den skulle være ret
> godre

Tja.. Jeg har set to typer til de små honda'er, X.15 solgt under både navnet
Pederzini og italy racing el lign. og så Mallossi's, Mallossien skulle vist
have en del flere justerings muligheder og koste det dobbelte, så den er
efter min mening først aktuel hvis man bevæger sig i nærheden af MHR
replika.. så de er så'men ikk så meget fidus ved din CDI, den ene skrue skal
skrues helt op, og den anden skal tilpasses til en hastighed du har lyst til
at kunne bruge (30 )

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie