Klientinstallation af Access
Fra : HP

Dato : 02-07-02 01:15

For at få mulighed for at dele en database på et netværk, skal man have en
klient installation - Er det et selvstændigt program og hvordan gøres det?

--
Venligst
HP

Fra : Harald Staff

Dato : 02-07-02 09:56

Hei HP

Om du har Developer Edition av Office så følger det med en "Runtime version"
av Access som du kan distribuere. Alternativt må alle ha Office med Access.

Ellers er det tilstrekkelig med å legge selve databasefilen på et
fellesområde, om du har programmert lese-skrive fra en annen applikasjon.
Jeg har hatt 100 Excel-brukere uten Access som alle hentet/lagret til
databasen via ADO. Men det krever en god del makroprogrammering.

HTH. Beste hilsen Harald

"HP" <hp@popx.dk> skrev i melding news:afqrb0$oab$1@sunsite.dk...

Fra : pgr

Dato : 08-07-02 09:43

"Harald Staff" <harald.staff@nrk.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har hatt 100 Excel-brukere uten Access som alle hentet/lagret til
> databasen via ADO. Men det krever en god del makroprogrammering.

Forslag:

For at gøre databasen virkelig tilgængeligt kunne du opbygge et
brugerinterface med asp. evt. som del af et intranet. Så er du fri for at
bekymre dig over hvilke office programmer (eller hvilken office pakke) den
eller den medarbejder har installeret på deres maskiner. Desuden kan Mac
brugere (hvis I har nogle) også kunne bruge databasen via deres browser.

--
MVH

Paul Graham Robson

Axapta udvikler / IT-Medarbejder