Hvordan tilslutter jeg mig til MySQL via V~
Fra : Lasse Madsen

Dato : 13-02-01 00:39

Jeg alle sammen

jeg har utallige gange forsøgt mig på ovennævnte spørgsmål i andre nyheds
grupper forgæves ;-(

er der ikke en rar sjæl ude det det store konge rige som kan sende mig et VB
projekt som "bare" tilslutter sig til MySQL via ODBC

jeg har installeret MySQL og MyODBC samt konfigureret disse.

programmet VisData som følger med (VB 5 entp som jeg har) kan godt tilslutte
sig mine MySQL databaser osv. men der er så ufattelig meget kode i det
program at jeg ikke kan finde det jeg mangler

kan nogen hjælpe ???

M.v.h.
Lasse Madsen
Lasse.madsen@Elektronik.dk

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 26-02-01 15:59

Hejsa Lasse...

ja, det er ike en nem sag... prøv at oprette en MYSQL ODBC connection til
din database. Du kan derefter sammenkæde dem i en Access database og den vej
få indholdet at se og ændre i data, men ikke på selve designet af
tabellerne.
Da du har installere MyODBC og MySQl, skulle det ikek være et problem at
oprette denen ODBC forbindelse. prøv det... jeg har gjort det før, så du
skulle også kunne *s*

/Thomas R
Konsulent
Aston IT Group