usb i RedHat
Fra : Michael Knudsen

Dato : 01-07-02 11:02

Hej,

Jeg har, som nævnt i et tidligere indlæg, installeret RedHat 7.3 på ny.
Denne gang kan RH dog ikke automatisk finde min printer. Den er
tilsluttet en usb-port, men den står ikke på listen over porte, jeg kan
vælge. Faktisk kan jeg kun vælge /dev/lp0. Jeg opdaterede kernen v.h.a.
RedHat-network. Kan det være, at der ikke er support for usb med den nye
kerne? Hvordan kan jeg tjekke det?

-> Michael Knudsen

Fra : ht

Dato : 02-07-02 21:49

Michael Knudsen wrote:

> [...]
> vælge. Faktisk kan jeg kun vælge /dev/lp0. Jeg opdaterede kernen v.h.a.
> RedHat-network. Kan det være, at der ikke er support for usb med den nye

check i /proc/bus/usb/001
der kan du se når dine usb ting er tændt "aktive"
sker der noget der så er er usb installeret

HT

Fra : Michael Knudsen

Dato : 03-07-02 08:18

ht wrote:

> check i /proc/bus/usb/001
> der kan du se når dine usb ting er tændt "aktive"
> sker der noget der så er er usb installeret

Er dette et skidt tegn?

[knudsen@localhost bus]$ ll /proc/bus/
total 0
dr-xr-xr-x 4 root root 0 Jul 3 09:14 pci

-> Michael Knudsen

Fra : ht

Dato : 03-07-02 08:34

Michael Knudsen wrote:

> Er dette et skidt tegn?
>
> [knudsen@localhost bus]$ ll /proc/bus/
> total 0
> dr-xr-xr-x 4 root root 0 Jul 3 09:14 pci
>
> -> Michael Knudsen

Hvis du har PCI i /proc/bus/ så har du ikke USB installeret i din kernel
Jeg har pt. ikke pilled i min kernel endnu, men det skal du nok gøre check
din "How to kenel" filer, jeg tro ikke det er så svært.

HT

Fra : Kent Friis

Dato : 03-07-02 16:19

Den Wed, 03 Jul 2002 09:33:32 +0200 skrev ht:

>Hvis du har PCI i /proc/bus/ så har du ikke USB installeret i din kernel
>Jeg har pt. ikke pilled i min kernel endnu, men det skal du nok gøre check
>din "How to kenel" filer, jeg tro ikke det er så svært.

Jeg får:

kfr:kfr$ ll /proc/bus
total 0
dr-xr-xr-x 4 root root 0 jul 3 17:15 isapnp
dr-xr-xr-x 4 root root 0 jul 3 17:15 pci
kfr:kfr$

og det er med USB installeret, incl. driveret til mit kamera, og gPhoto
åben, for at checke at det virker fint.

Det er med en linux-2.4.18

Mvh
Kent
--
Linux 0.12 is out
Windows XP is now obsolete!!!

Fra : Michael Knudsen

Dato : 03-07-02 16:52

Kent Friis wrote:

> og det er med USB installeret, incl. driveret til mit kamera, og gPhoto
> åben, for at checke at det virker fint.

Jeg har lige prøvet at køre "hardware browser", som findes i Gnomes
systemmenu. Den finder følgende under "USB devices":

82371AB/EB/MB PIIX4 USB,

så mon ikke alligvel USB kan fås til at virke, uden at man skal pille i
kernen?

-> Michael Knudsen

Fra : ht

Dato : 08-07-02 22:25

Kent Friis wrote:

> [...]
> kfr:kfr$
>
> og det er med USB installeret, incl. driveret til mit kamera, og gPhoto

Det var sjovt, min box viser :
/proc/bus/
dr-xr-xr-x 4 root root 0 jul 8 21:29 .
dr-xr-xr-x 94 root root 0 jul 8 2002 ..
dr-xr-xr-x 3 root root 0 jul 8 23:22 pci
dr-xr-xr-x 1 root root 0 jul 8 21:29 usb

jeg har pt. en epson scanner sæt på!

du kan køre usbview og få mere info se. http://www.kroah.com/linux-usb/

eller kig på dine rh cd'er

ht