3 spørgsmål
Fra : Lasse Madsen

Dato : 13-02-01 00:26

Hej alle sammen

jeg sidder og roder med en kode generator til et projekt på Teknisk skole og
jeg er rendt ind i nogle problemer med VB koden (jeg bruger VB5 entp.
udgaven)

jeg har 3 spørgsmål hvor jeg håber nogen kan hjælpe mig med enten alle
sammen eller bare enkelte... her er de så

1.

jeg vil gerne lave en funktion lignende den som der er i VB med at man i et
stort tekstfeldt skriver feks.

include
(som er en kommando i den generator jeg er ved at lave)

når man så har skrevet include skal den skrive syntaks som VB gør. Feks som
når man skriver shell og VB så skriver Syntakset for shell kommandoen som et
tooltip ved den linje man står ved (jeg kan ikke forklare det men prøv lige
at skrive shell og læg mærke til at VB giver et forslag på hvad du så kan
med paranteser osv.. dette kunne jeg meget godt tænke mig

2.

jeg har følgende kode i en knap og når man så trykker på knappen indsætter
den include i text1 feldtet men den sætter det ind i bunden dvs. efter alt
det andet tekst man har skrevet. Hvordan får jeg VB til at indsætte teksten
hvor markøren er ?

text1.text = text1.text + "include"

3.

Hvordan kan man få VB til at gemme indholdet af sin text1.text i en *.txt
fil ? og så bruge shell kommandoen til at eksevere en kommando som denne
(xxx.txt er filen som vb generere)

Shell ("c:\jal\libjal -s\JAL\LIB 16F84_4 jlib xxx.txt")

???

Mange tak for jeres henvendselser

M.v.h.
Lasse Madsen
Frederikshavn

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-02-01 11:24

"Lasse Madsen" <Lasse.Madsen@Elektronik.dk> wrote in message
> [...]
og
> jeg er rendt ind i nogle problemer med VB koden (jeg bruger VB5 entp.

[Klip]
Kik efter CodeMax hos
http://www.winmain.com

mvh/Peter Lykkegaard