baggrundsbygning
Fra : Bodil-Cecilie Sønder~

Dato : 13-02-01 00:19

Hej derude
Jeg er meget interesseret i at bygge en klippebaggrund til mit
tanganyikaakvarie. Jeg har set baggrunde bygget af pu-skum og fiberbeton, er
der nogen, der kan og vil hælde lidt erfaring om sådanne opbygninger ud på
siden?
Venlig hilsen Sune

Fra : Jesper Theill

Dato : 13-02-01 07:43

Jeg har lavet en baggrund af flamingo. Pladerne kan f.eks købes i Silvan til
en overkommelig penge (i hvert fald i forhold til "Back to nature"
baggrundene...)
Flamingopladerne hakkes ud til den ønskede forn - sær evt flere lag sammen
for at få "dybe" huler. Overfladen kan udjævnes hva en varmepistol. Herefter
kan du benytte flisemørtel i forskellige farver til at lave en stenlignende
overflade. Det giver et ret godt resultat!!!
Når du skærer / hugger i pladerne skal du gøre det et sted hvor det er nemt
at gøre rent - det sviner med rigtig meget fnuller!!!
Baggrunden limes fast i det tomme akvarie med silicone.
Mvh. Jesper

Fra : Allan Godsk Larsen

Dato : 13-02-01 08:03

Hej Bodil-Cecilie

Se tråden længere oppe "baggrund ??" og/eller se på
http://www.chamberlain.dk/
Her kan du klikke dig frem til en vejledning. Ham Chamberlain kan bare det
der - det er virkelig en fantastisk baggrund han får "strikket" sammen og
med en flot vejledning - klik på billederne for at få dem i fuld størrelse.

Så er der lidt at hygge med i vinterferien! - KH Allan