<HR> tag i HTML 4.01 Loose - har W3C fået ~
Fra : Søren Klintrup

Dato : 12-02-01 23:52

Jeg har bikset en fin side sammen da jeg blev træt af at folk brokkede sig
over at jeg ik havde nogen på mine domæner.

Jeg checker den selvf. hos W3C for at se hva der er galt, det eneste den
brokker sig over er min <HR> tag...
(Direkte link : http://validator.w3.org/check?uri=www.bigchief.dk )

URI: http://www.bigchief.dk/
Last modified: Mon Feb 12 22:38:42 2001
Server: Microsoft-IIS/4.0
Content length: 766
Character encoding: unknown
Document type: HTML 4.01 Transitional
Below are the results of attempting to parse this document with an SGML
parser.

Line 16, column 19:
<hr width="30%">
Error: document type does not allow element "HR" here; missing one of
"APPLET", "OBJECT", "MAP", "IFRAME", "BUTTON" start-tag

Nå .. jeg checker deres direkte link til HTML 4.01 spec'en - og her er der
regler til HR elementet - som jeg følger fint nok.
http://www.w3.org/TR/1999/REC-html401-19991224/present/graphics.html#h-15.3

Jeg har specificeret HTML 4.01 Loose for at få Deprecated elementer med (som
<HR> er - ligesom <FONT> er - denne brokker den sig ikke over).

Jeg gider ikke at lege med css da det er en simpel webside på 766 bytes.

Nogle som har en idé ?

/Søren

Fra : CHRistian

Dato : 13-02-01 00:35

"Søren Klintrup" <bigchief@bigger.com> wrote:

>Line 16, column 19:
> <hr width="30%">
>Error: document type does not allow element "HR" here; missing one of
>"APPLET", "OBJECT", "MAP", "IFRAME", "BUTTON" start-tag

Vil tro, at det har noget at gøre med, at et block-element (hr) står i
et inline-element (font), hvad det ikke må - altså: du har ikke
afsluttet font før du putter et hr ind.

--
Test din viden om usenet...
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Fra : Søren Klintrup

Dato : 13-02-01 01:38

"CHRistian" <nospam@direkte.org> wrote in message
> Vil tro, at det har noget at gøre med, at et block-element (hr) står i
> et inline-element (font), hvad det ikke må - altså: du har ikke
> afsluttet font før du putter et hr ind.

Jamen det er jo smukt, hvis en fejl ikke er stor nok til at man kan se sig
blind på den er den ikke værd at rette - eller nåed :)

/Søren