FormatCurrency: "DKK" i stedet for "kr"
Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 30-06-02 22:23

Jeg bruger på et site "FormatCurrency" for at give en
pris-angivelse det rigtige format.

Dette bevirker at den returnerer "kr" foran prisen. Det er også
godt nok, men jeg vil gerne have at der står "DKK" foran prisen i
stedet for "kr".

Hvordan gøres dette?

Jeg håber at nogen kan/vil hjælpe!

På forhånd mange tak!

Med venlig hilsen
Lars Grove Mortensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : joalund

Dato : 30-06-02 23:23

Hei, beklager at jeg ikke kan hjelpe deg.

Lurte bare paa om jeg kan se siden din?

Har hatt et lignende problem selv

Vennlig hilsen
Joakim

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 01-07-02 00:05

> Lurte bare paa om jeg kan se siden din?

Løsningen kører ikke online endnu, så desværre... Det kan du
ikke.

Men du kan i øvrigt lige få min løsning på problemet:

prisen = FormatCurrency(rs("cprice"),2)
prisen = Replace(prisen, "kr", "DKK")

Response.Write prisen

...Håber det kan hjælpe dig!

MVH
LGM

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-06-02 23:42

Lars Grove Mortensen skrev:

> [...]
>
> Dette bevirker at den returnerer "kr" foran prisen. Det er også
> godt nok, men jeg vil gerne have at der står "DKK" foran prisen i

Replace(FormatCurrency(<beløb>), "kr", "DKK") ?

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 01-07-02 00:01

Jens Gyldenkærne Clausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Replace(FormatCurrency(<beløb>), "kr", "DKK") ?

Nope. Desværre... Virkede ikke, men du gav mig til gengæld idéen til
dét, der virkede... Så tak for det!

Min løsning blev i øvrigt:

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-07-02 00:12

Lars Grove Mortensen skrev:

> Nope. Desværre... Virkede ikke,

Hm - måske skal man sætte en CStr ind:

Replace(CStr(FormatCurrency(<beløb>)), "kr", "DKK")

For god ordens skyld - <beløb> er bare min måde at angive et felt
på - klammerne skal _ikke_ skrives i ASP-koden.

> men du gav mig til gengæld
> idéen til dét, der virkede... Så tak for det!

Men du fandt en brugbar løsning - det er jo det vigtigste.

Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 01-07-02 01:14

> Hm - måske skal man sætte en CStr ind:
>
> Replace(CStr(FormatCurrency(<beløb>)), "kr", "DKK")

Nej, desværre heller ikke... Så kommer den med fejlen, at:

Wrong number of arguments or invalid property assignment: 'Cstr'

Så... Det virkede altså heller ikke. Desværre.