Installering af X fra bunden af! (fortsætt~
Fra : Peter Andersen

Dato : 30-06-02 17:00

Jeg takker for de mange forslag til hvordan jeg skulle løse mit
fjernstyringsproblem af X Jeg vil ha installeret en VNC, først skal jeg ha
en X installeret.

Hvordan gør jeg subj. på en RH 71 installation?
Det nemmeste er at opgradere den, men jeg kører med en nyere kerne som er
kompilet med noget H323 som jeg ikke vil ha smadret!

Jeg aner ikke hvilke pakker osv som kræves! kan nogen bidrage med en kort
intro eller en minihowto? jeg tænkte på bare at ha en Blackbox på, det skal
være så hurtigt at arbejde med som muligt.

--
Venlig Hilsen
Peter Andersen

Fra : Peter Mogensen

Dato : 01-07-02 00:00

Peter Andersen wrote:
> Jeg takker for de mange forslag til hvordan jeg skulle løse mit
> fjernstyringsproblem af X Jeg vil ha installeret en VNC, først skal jeg ha
> en X installeret.

Så vidt jeg forstod var UNIX-versionen af VNC selv en virtuel X-server,
så det er nok ikke nødvendigt at installere en selvstændig X-server. -
Selvom det nok er det letteste for at få alle klient-programerne til at
virke uden alt for meget bøvl.

> Hvordan gør jeg subj. på en RH 71 installation?
> Det nemmeste er at opgradere den, men jeg kører med en nyere kerne som er
> kompilet med noget H323 som jeg ikke vil ha smadret!

Det er et stykke tid siden jeg har rodet med RedHat. Men Mandrake har en
fin pakke-manager, der selv søger for at tilbyde de pakker X-serveren er
afhængig af, når du installerer den. (Debian har et tilsvarende system).
På min Mandrake maskine hedder pakkerne noget med:

# rpm -qa | grep XF
XFree86-server-4.2.0-10mdk
XFree86-75dpi-fonts-4.2.0-10mdk
XFree86-100dpi-fonts-4.2.0-10mdk
XFree86-devel-4.2.0-10mdk
XFree86-libs-4.2.0-10mdk
XFree86-4.2.0-10mdk
XFree86-xfs-4.2.0-10mdk

Peter

Fra : Peter Andersen

Dato : 03-07-02 19:04

"Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote in message

> [...]
> afhængig af, når du installerer den. (Debian har et tilsvarende system).
> På min Mandrake maskine hedder pakkerne noget med:

Tak for det. Så vidt jeg husker brokkede den sig over noget da installerede
den VNC server...AUTH et eller andet var det vist....
Jeg får ikke tid til at se på de de næste par dage, og det bliver under alle
omstændigheder første når jeg får købt en Promise ATA100 controller og får
smidt i maskinen. Utroligt at der ikke er nogen der vil sælge mig sådan en
brugt!!!

Men ellers tak for hjælpen!

vh. Peter ANdersen (og nu er TDC's news server oppe at køre igen! hurra!)