retskrivnings ordbogen 2001 og word97?
Fra : Peter Lawaetz

Dato : 30-06-02 14:52

Hej
Jeg har erhvervet retskrivningsbogen 2001 (den grønne) på cd.
kan jeg importere den i word 97 ?
eller - kan man lave en makro så opslagene fortages i retskrivningsdordbogen
i stedet for at bruge word 97´s egen stavekontrol - i så fald hvordan?

Venlig hilsen
Peter

Fra : Jacob Twisttmann Jør~

Dato : 30-06-02 15:52

Peter Lawaetz <plaw@vip.cybercity.dk> wrote:

> kan man lave en makro så opslagene fortages i
> retskrivningsdordbogen i stedet for at bruge word 97´s egen
> stavekontrol - i så fald hvordan?

Det tvivler jeg stærkt på, at du kan, men hvorfor også gøre det? Words
danske stavekontrol er i det store og hele baseret på RO's anbefalinger og
opslagsord, så Words stavekontrol er næsten som den "rigtige vare". Hvis
det, der bekymrer dig, er tilføjelserne og ændringerne i RO 2001, som
naturligt nok ikke er med i stavekontrollen til Word 97, kan du lægge dem
ind i din egen ordbog efterhånden som 97's stavekontrol fanger dem. Hvis du
absolut vil have RO 2001's ordliste med i din stavekontrol, er du vist enten
nødt til at vente på Office XP's efterfølger (og samtidig krydse fingre for,
at Microsoft opdaterer stavekontrollen) eller på, at Dansk Sprognævn hyrer
nogen til at lave en autoriseret og opdateret stavekontrol uden om MS

Jacob