homebank på SuSE 8.0
Fra : Jan Larsen

Dato : 30-06-02 11:48

Hej

Hvordan for jeg sub. til at virke. Min homebank er af typen der køre i en
browser og bruger en underskrift fil + noget Java...

Er der nogle der kan hjælpe...

Mvh Jan

Fra : Jesper Krogh

Dato : 30-06-02 11:52

In article <3d1ee222$0$115$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Jan Larsen wrote:
> Hvordan for jeg sub. til at virke. Min homebank er af typen der køre i en
> browser og bruger en underskrift fil + noget Java...
> Er der nogle der kan hjælpe...

Hvis din bank benytter BEC som netbank, så virker det med Mozilla +
SUN's Java 1.4.0 Så er det bare at komme igang, hvis du har SuSE
CD'erne, så vil jeg tro det bare er at installere de relevante pakker.

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk - Mandrake 8.2 PowerPack er nu i hus.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 30-06-02 15:51

Jesper Krogh skrev:

> Hvis din bank benytter BEC som netbank, så virker det med Mozilla +
> SUN's Java 1.4.0

[Lille bemærkning til Jan Larsen: BEC's netbank virker fint med Netscape
4.7]

Hvordan kombinerer man Mozilla og Java 1.4.0? Jeg har Mozilla 1.0 og
J2SE 1.4.0 installeret. Jeg har prøvet at lade Mozilla hente plugin'et,
men den henter version 1.3.1. Jeg har så i stedet prøvet at kopiere
libjava-filen fra J2SE's plugin-mappe over i /usr/local/mozilla/plugins.
Det virker ikke - Mozilla går ned hver gang, den støder på et Java-site
- og det er ligegyldigt hvilken en af de tre tilgængelige plugins fra
J2SE, jeg bruger (der er en til NS4, en til NS600 og en til NS610).

Fra : Kent Friis

Dato : 30-06-02 17:16

Den Sun, 30 Jun 2002 16:51:12 +0200 skrev Jonas Koch Bentzen:

> [...]
>- og det er ligegyldigt hvilken en af de tre tilgængelige plugins fra
>J2SE, jeg bruger (der er en til NS4, en til NS600 og en til NS610).

$ cd /usr/local/mozilla/plugins/
$ file *java*
libjavaplugin_oji140.so: symbolic link to
/usr/local/lib/j2re1.4.0/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji140.so

Mvh
Kent
--
Those who write "Optimized for Netscape" og "Best viewed with MSIE"
never figured out the difference between the WWW and a

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 30-06-02 18:14

Kent Friis skrev:

> $ cd /usr/local/mozilla/plugins/
> $ file *java*
> libjavaplugin_oji140.so: symbolic link to
> /usr/local/lib/j2re1.4.0/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji140.so

Min hedder /usr/lib/j2re1.4.0_01/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so,
og som sagt: Jeg kan ikke få den til at virke med Mozilla 1.0. Bruger du
en nyere Mozilla?

Fra : Kent Friis

Dato : 30-06-02 19:00

Den Sun, 30 Jun 2002 19:14:00 +0200 skrev Jonas Koch Bentzen:

>Min hedder /usr/lib/j2re1.4.0_01/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so,
>og som sagt: Jeg kan ikke få den til at virke med Mozilla 1.0. Bruger du
>en nyere Mozilla?

Mozilla {Build ID: 2002052918}

Mozilla 1.0
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.0.0) Gecko/20020529

Det er ikke sikkert det virker at kopiere filen, prøv med en symlink
ligesom mig. Jeg vil gætte på at den bruger linken til at finde ud af
hvor resten af java-filerne ligger.

Mvh
Kent
--
Gilthoniel, A Elbereth
Aiya elenion ancalima!

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 30-06-02 22:23

Kent Friis skrev:

> Det er ikke sikkert det virker at kopiere filen, prøv med en symlink
> ligesom mig.

Det virker søreme - tak.

Fra : Jesper Lillesoe

Dato : 02-08-02 14:26

On Sun, 30 Jun 2002 18:16:27 +0200, Kent Friis wrote:

> [...]
> $ file *java*
> libjavaplugin_oji140.so: symbolic link to
> /usr/local/lib/j2re1.4.0/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji140.so

Kanon!!! Jeg troede jeg blev nødt til at have en VMWare kørende...

Men nu virker det med RedHat 7.2 og Mozilla 1.0

--
Jesper

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-06-02 12:47

"Jan Larsen" <jan_l@post12.tele.dk> wrote:

> Hej
>
> Hvordan for jeg sub. til at virke. Min homebank er af typen der køre i en
> browser og bruger en underskrift fil + noget Java...
>
> Er der nogle der kan hjælpe...

Jeg fik engang hacket Danske Bank til at virke. Noget med at lave en
mappe der hed a: eller noget i den retning.

Bruger nu Jyske netbank. Den er cross-platform.

Fra : Stevan Krcadinac

Dato : 30-06-02 15:52

Jan Larsen wrote:

> [...]
>
> Hvordan for jeg sub. til at virke. Min homebank er af typen der køre i en
> browser og bruger en underskrift fil + noget Java...

Din bank kan fortælle dig hvilken browser, der kan bruges - oftest er det
Internet explorer alene eller i andre tilfælde kan du også bruge Netscape
(før version 6).
--
Stevan Krcadinac
skrcadin@vip.cybercity.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 30-06-02 15:55

Stevan Krcadinac skrev:

> Din bank kan fortælle dig hvilken browser, der kan bruges - oftest er det
> Internet explorer alene

Man kommer tit ud for, at bankfolkene i sådanne situationer svarer
"vores bank virker kun i Internet Explorer", selvom den måske også
virker i visse Linux-browsere. Det, man kan gøre i stedet for at spørge
banken, er at læse banksektionen på http://linux.dk/support/ for at se,
om ens browser er understøttet.

Fra : Jan Larsen

Dato : 30-06-02 23:32

Tak for svarene, men de fil stiger i skriver findes ikke på min maskine ????
Jeg har ikke brugt Suse 8.0 så længe (ny i linux). Er der ikke en der lille
forkalre min det punkt for punkt.

Mvh Jan

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 01-07-02 10:38

Jan Larsen skrev:
> Tak for svarene, men de fil stiger i skriver findes ikke på min maskine ????
> Jeg har ikke brugt Suse 8.0 så længe (ny i linux). Er der ikke en der lille
> forkalre min det punkt for punkt.

Hvis din bank bruger BEC's netbank (hvilket bl.a. SkandiaBanken gør),
skal du bare bruge Netscape 4.7. Hvis ikke den er installeret, kan du
åbne YaST og installere den. Hvis din bank ikke bruger BEC's netbank, så
se på det linux.dk-link, jeg gav dig.

Fra : ht

Dato : 02-07-02 22:08

Jan Larsen wrote:

> [...]
>
> Hvordan for jeg sub. til at virke. Min homebank er af typen der køre i en
> browser og bruger en underskrift fil + noget Java...

jeg bruger Netscape 4.75 den har noget java med og er p.t. den eneste jeg
har fået til at virke, har prøvet opera,mozila, > netscape 4.75
med blackdown java el. sun java etc.
det glæder seb bank og ddb + bgbank
HT

Fra : Jan Larsen

Dato : 05-07-02 07:16

Ja, så virker det i Mozilla 1 og Netscape 6, hvis jeg ikke køre over min
winxp (delt adsl modem)
.....Hvorfor ????

Mvh Jan

Fra : ht

Dato : 08-07-02 23:32

Jan Larsen wrote:

> Ja, så virker det i Mozilla 1 og Netscape 6, hvis jeg ikke køre over min
> winxp (delt adsl modem)
> ....Hvorfor ????
>
> Mvh Jan
jeg forstår ikke helt, køre du suse8.0 på en box og winxp på en anden box?
og det virker på suse men ikke på winxp ?

HT