problemmer med pst fil.
Fra : Henrik Høegh

Dato : 29-06-02 19:07

Hej,

Jeg har gemt alle mine mails i en pst fil, og vil nu gerne have dem læst ind
igen. Men når jeg åbner pst filen i outlook er den helt tom. Filen fylder
lidt over 100 mb på disken, så tom kan den da ikke være. Hvordan får jeg
lige mine mails igen?

/Henrik

Fra : Søren Blom

Dato : 29-06-02 19:58

"Henrik Høegh" <Henrik@Softica.dk> skrev
> [...]
> lidt over 100 mb på disken, så tom kan den da ikke være. Hvordan får jeg

Har du prøvet at bruge Importere i Outlook?

Gå i Filer, Importere, Eksportere og vælg så, Importere fra andet program,
anden fil.

Så skulle det fungere.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Henrik Høegh

Dato : 29-06-02 21:09

Hej,

> Har du prøvet at bruge Importere i Outlook?
>
> Gå i Filer, Importere, Eksportere og vælg så, Importere fra andet program,
> anden fil.
Har jeg prøvet... no good....

/Henrik

Fra : pre

Dato : 30-06-02 10:18

Hvis du ønsker det idelle svar så skal dine ønsker/oplysninger være meget mere kontante, men her er i alt fald en vej til at se dine
mails:

Outlook akcepterer gerne to *.pst filer, men selvsagt ikke med identiske navne. Omdøb og flyt den hen ved siden af den nye.

I Outlook i dag højreklik på den grå bjælke og vælg egenskaber. Den nye fil er åben, men den gamle skal lige lukkes op. Følg
vejledningerne og du har to sæt personlige filer, som kan læses uafhængigt af hinanden.

Ved først mulige lejlighed giv dig tid til at kikke nysgerrigt på alle knapper og indstillinger i Outlook. Det vil hjælpe dig til
nemmere at håndtere mange problemer.

© pre 2002

Fra : Henrik Høegh

Dato : 30-06-02 10:33

Hey,

> Outlook akcepterer gerne to *.pst filer, men selvsagt ikke med identiske
navne. Omdøb og flyt den hen ved siden af den nye.

Det er ikke problemmet.... jeg har åbnet begge filer. Den oprindelige der
følger med, og min egen. Problemmet er at den ikke indeholder nogle mails.
Og filen fylder over 100mb, så tom kan den ikke være. Jeg ved der er
ufattelig mange mails i den, men den viser den som tom.

/Henrik

Fra : pre

Dato : 30-06-02 15:23

Goddag mand!

Som jeg skrev, klik på den grå bjælke og få adgang til egenskaberne. Så kan du se størrelsen af de enkelte foldere og kan komprimere
dem så det reelle indhold afsløres. 100 MB kan meget vel være tomme blankfelter, evt. opstået ved uheldig flytning.Og du kan ikke
arbejde med noget der "kan være", kun med det som "er".

© pre 2002

Fra : pre

Dato : 30-06-02 16:59

Hvis der efter komprimering stadig vises mange MB, så prøv dette:
Flyt den nyeste pst-fil - bare et sted i nærheden. Giv pst-filen det officielle navn. Åbn Outlook. Hvis de Personlige Foldere ikke
vises så klik på ikonet for Folder Liste. Er det stadig negativt så kik på den oprindelige arkiv-fil hvis den stadig findes.

Ellers er der næppe mere at gøre - og det er mærkeligt, for der var ikke noget i vejen med den opskrift, du oprindelig fik fra
Søren.

© pre 2002

Fra : Henrik Høegh

Dato : 30-06-02 23:01

Hey,

> [...]
> vises så klik på ikonet for Folder Liste. Er det stadig negativt så kik
på den oprindelige arkiv-fil hvis den stadig findes.

Virker stadig ikke... ingen mails, massere af mb....

> Ellers er der næppe mere at gøre - og det er mærkeligt, for der var ikke
noget i vejen med den opskrift, du oprindelig fik fra
> Søren.

Det er lidt tralst, for jeg har fået det til at virke sidste gang jeg
formaterede.....

/Henrik

Fra : pre

Dato : 01-07-02 06:41

Henrik
Du er nødt til at være meget meget kreativ hvis det skal lykkes for dig at bjærge de mails. Forslaget med Scanpst filen er udmærket,
men jeg har ikke fået forståelse af at du har kikket rigtigt på folderne. Der er en helt konkret liste over dem alle, med oversigt
over indholdet af hver enkelt. Derudover er der en mulighed for, fra OE, at importere mails fra Outlook. Det kan også prøves.
Endelig kan filen "læses" gennem Wordpad - dog ikke som klar tekst men som mystiske bogstavkoder blandet med striber af tomme
kvadrater.

© pre 2002

Fra : pre

Dato : 01-07-02 11:47

Hej

Der dukker såmænd stadig flere idéer op, så lad være med at opgive endnu. Det sidste er: Flyt *.pst filen til en anden maskine, det
er set at en genstridig fil bøjer sig for en anden Outlook.Endelig: Lav en backup og kik på størrelsen.

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 01-07-02 05:35

> [...]

> læst ind igen. Men når jeg åbner pst filen i outlook er den helt tom.
> Filen fylder lidt over 100 mb på disken, så tom kan den da ikke være.

Hejsa.

Ikke at det kan hjælpe dig, men jeg har haft samme problem med en pst-fil på
240MB
Dengang fandt jeg ud af, at jeg åbenbart havde taget en kopi af filen, mens
jeg havde Outlook åben...

Du kan evt. prøve at scanne din pst-fil med programmet scanpst.exe (søg
efter dit på dit c-drev) for at se, om det kunne hjælpe noget.

Ellers er jeg desværre tom for ideer.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Henrik, Aalborg (DK)

Fra : lhm

Dato : 07-08-02 12:54

"Henrik, Aalborg" skrev d. 01-07-02 05:35 dette indlæg :

> [...]
(søg
> efter dit på dit c-drev) for at se, om det kunne hjælpe noget.

Hej Henrik,
Håber at du ikke helt har mistet modet og har slettet din pst-fil.
Problemet burde kunne løses på følgende måde:
Opret en ny privat mappe og lad den pege på din gamle .pst fil.
HUSK AT STIEN SKAL VÆRE KORREKT(du kan evt. vælge at browse til den.)
Hvis filen er genereret i Outlook vil du også kunne åbne den på denne
måde.
God fornøjelse!

http://www.kandu.dk/