ADSL - sikkerhedsmæssige forholdsregler?
Fra : Kenneth K.

Dato : 29-06-02 18:26

Hej,

jeg får om få dage en ADSL forbindelse (yay!) uden router og med 4 dynamiske
ip'er. Jeg kører en rimelig rå Win2000 d.v.s uden Service Packs og uden at
have opdateret Windows inden for det sidste års tid. Noget af det første jeg
gør er at opdaterer Windows/msie så meget som muligt. Jeg har også kørt
ZoneAlarmPro 3.0 FW de sidste par uger for at lærer det at kende og har
efterhånden fået åbnet de rigtige porte. Jeg vil også godt have noget
AntiVirus, men ved ikke hvad. Har før prøvet Norton, men synes den ligger
meget ind som man ikke har styr på. Alt skal være så skide stort og
flot....hvis i forstår.

Er APV/AXP?? (tror jeg det hedder) noget som duer? Ellers hvad kan
anbefales?

Kan/skal jeg gøre mere?

M.v.h.
Kenneth

Fra : N/A

Dato : 29-06-02 19:11

Fra : Kenneth K.

Dato : 29-06-02 19:11

"Alex Holst" <a@mongers.org> skrev i en meddelelse
> [..]
>
> Kravl igennem OSS'en foerst. Spoerg derefter hvis der er noget du ikke
> forstaar.
>
> http://a.area51.dk/sikkerhed/

Ok, takker.

M.v.h.
Kenneth

Fra : Kenneth K.

Dato : 30-06-02 16:07

"Kenneth K." <screanny@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Alex Holst" <a@mongers.org> skrev i en meddelelse

Ok, "I got the message" omkring FWs. Jeg har fulgt dine råd omkring IE/OE
og har også lukket for fildeling helt (diverse andre remote tjenester er
forlængst lukket). Skal jeg endelig dele noget lukker jeg bare min ftp op.
Lyder det ikke fornuftigt?

M.v.h.
Kenneth

Fra : Alex Holst

Dato : 30-06-02 16:38

> [...]
> forlængst lukket). Skal jeg endelig dele noget lukker jeg bare min ftp op.

Word, dog. You're down with opp.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 02-07-02 21:39

Kenneth K. wrote:

> [...]
> forlængst lukket). Skal jeg endelig dele noget lukker jeg bare min ftp op.

Jeg ville bruge HTTP til publicering af filer.

/Bo

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 02-07-02 22:09

Jeg ville bruge publicfile, http://cr.yp.to/publicfile.html

Hvis du mangler features ville jeg bruge mathopd, http://www.mathopd.org/

Fra : Kenneth

Dato : 04-07-02 15:29

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev i en
meddelelse news:3D221664.5060002@example.net

> Jeg ville bruge publicfile, http://cr.yp.to/publicfile.html
>
> Hvis du mangler features ville jeg bruge mathopd, http://www.mathopd.org/

Som jeg ser det, er det kun til UNIX maskiner. Jeg kører Win2000, findes der
noget som ligner til Win2000? Hvad er iøvrigt fordele/ulemper ved de to
nævne programmer contra en "fornuftig" opsat ftp-server?

M.v.h.
Kenneth

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 04-07-02 15:53

Kenneth wrote:
> Som jeg ser det, er det kun til UNIX maskiner. Jeg kører Win2000, findes der

Det er skrevet til en C kompiler og nogle biblioteker, de flest
biblioteker kan overføreres til win32 platformen, kik fx på cygwin.

> noget som ligner til Win2000? Hvad er iøvrigt fordele/ulemper ved de to
> nævne programmer contra en "fornuftig" opsat ftp-server?

Den største fordel ved publicfile er at den er skrevet af D.J.
Bernstein, endvidere er den svær at sætte forkert op, hvis man følger
hans vejledning. Den er simpel og kan næsten ikke andet en publicere
filer, og simple ting plejer jo at være sikre :)

mathopd, kan fx lave dynamiske sider og fylder 4000 liner uden
kommentar, med kommentar 4400 linier.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 09-07-02 21:57

Kenneth wrote:

> Som jeg ser det, er det kun til UNIX maskiner. Jeg kører Win2000, findes der
> noget som ligner til Win2000? Hvad er iøvrigt fordele/ulemper ved de to
> nævne programmer contra en "fornuftig" opsat ftp-server?

HTTP var ikke noget dårligt forslag. D.v.s. nærmere bestemt WebDAV
(http://webdav.org)

Det skal selvfølgelig sættes ordenligt op før det er sikkert, men du kan
på den måde dele filer via Apache, så det kan "mountes" i stifinderen på
nyere Windåser.

Peter