Finnes det noen GURU'er
Fra : Arild Eriksen

Dato : 29-06-02 13:14

Hei alle guruer

Jeg holder på med en større arbeidsbok i Excel, og det meste har jeg
fått til, men det dukker opp noen finesser som jeg har glemt helt hvordan
jeg gjør, eller om det kan gjøres?

Dette prosjektet er lagret i mappe C:\Mappe18 hos meg.

Problem en er:
1. Skulle gjerne ha åpnet en Wordmal fra en menyknapp i Excel,
og da vil jeg at denne malen åpnes som et nytt dokument, slik Wordmalen
gjør når jeg trykker på malen direkte i mappen som den er lagret.

Malen har litt vba koder for lagring, etc., og den er også koblet opp mot
Excelarket, (en liste) for fletting.

Er det mulig å åpne denne malen fra Excel, slik som beskrevet over?
Problem nr. to, tror jeg at det er en kode for avslutning av ODBC
mot Excel, samt tømme minne som er problemet, men jeg vet ikke.

Problem to er:
2. Ett annet problem som også dukker opp i dette prosjektet, er at etter
jeg da har brukt Word, og har avsluttet denne applikasjonen,
samt også har avsluttet Excel, og starter denne (Excelfilen) på nytt,
er at jeg bare får en rammen rundt Excel (med menylinjene)
når denne filen reåpnes, uten at maskinen er restartet.

Arket er usynlig, (bare menylinjene) er synlige, og jeg ser skrivebordet der
hovedarket skulle vært, og restart av maskinen, er det eneste som hjelper?

Jeg har lagt ut en forenklet kopi på nettet, med hvor problemet er, hvis
noen vil prøve.
http://www.fritidshuset.no/bilder/test.zip

Jeg bruker Office XP

Send gjerne evt. løsning på probl. via mail

Med vennlig hilsen

Arild Eriksen
lakka@online.no

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 01-07-02 19:21

Hej Arild.

Jeg er IKKE guru, men jeg finder dit problem meget interessant, idet jeg
skal til at arbejde med noget beslægtet. PT har jeg ikke tid, men om et par
uger ved jeg måske noget nærmere, som måske kan hjælpe dig. Så er det op til
dig, at kikke forbi.

Med venlig hilsen

Jørgen Bondesen