hjælp, skal have sutten hele natten igenne~
Fra : Rasmus M

Dato : 29-06-02 07:09

Hej

Vi har et barn på 8 mdr., "problemet" er, at vi skal give ham sutten hele
natten igennem. Dvs. han falder i søvn i sin seng med sutten i munden, men,
desværre, så falder sutten på et eller andet tidspunkt ud, og så går der kun
lidt tid førend han klynker og så giver vi ham sutten igen. Grunden til at
vi giver ham sutten igen er, at vi ellers frygter, at han vågner op igen.
Det er ligesom om, at når han får sutten, så sover han videre igen uden at
"vågne helt op til overfladen".
Så dvs. at vi skiftes til at sove i en seng ved siden af ham inden på hans
værelse, da vi stort set skal give ham sutten hver halve time - hele natten
igennem.
Det er "lidt" hårdt, da man aldrig får en ordentlig nattesøvn, når man er
vågen hver halve time.
Er der nogle der har nogle gode råd, så er de mere end efterspurgte?!

Fra : mimi

Dato : 29-06-02 09:14

Hejsa
Vi havde samme problem med vores søn, men løste det ved at lægge 7-8 sutter
i hans seng rundt om ham, når han skulle sove. For det første elsker han
simpelthen at komme i seng til alle hans sutter, og for det andet er der
altid en i nærheden om natten, når han vågner, som han så selv kan putte i
munden. Problemet er selvfølgelig hvis jeres søn ikke kan putte sutten i
munden selv.
Held og lykke.
Knus fra Mimi

Fra : Uffe Holst

Dato : 29-06-02 09:26

In an article of 29 Jun 2002 Rasmus M wrote:

> Er der nogle der har nogle gode råd, så er de mere end efterspurgte?!

En strimmel gaffatape vil helt klart kunne løse problemet.

Eller hæng sutten i en snor lige over hans mund, så hvis den ryger ud, så
er den lige for munden. Ja, I kunne også stikke en støvsuger op i enden på
ham, så der kommer sug på hans mund, for så vil sutten helt automatisk
blive suget på plads igen.

Ellers må knægten jo bare lære at sove uden sutten.

--
Uffe Holst

Fra : jan jensen

Dato : 29-06-02 09:37

Hej uffe
Gode forslag :0)
Desværre er det jo ikke så ligetil... har du glemt det?
Og nattesøvnen er jo guld værd...

Fra : Nina Hald

Dato : 29-06-02 22:36

En god ide er at proppe en stofble gennem ringen i sutten, derved bliver det
sværere at spytte sutten ud, og nemmere at finde den hvis det sker, den skal
ikke bindes fast bare trækkes indtio den ikke kan komme længere.

--
Venlig hilsen Nina Hald
Fjern XX fra min e-mail hvis du vil skrive privat.