Session_OnEnd begrænsninger????
Fra : Adrian Hjelmslund

Dato : 28-06-02 20:37

Hejsa,
Jeg har et sygt problem og mangler et par råd og ideer.

I min global.asa har jeg følgenede....
---------------------------
<SCRIPT LANGUAGE="VBSCRIPT" RUNAT="Server">
<!-- METADATA Type="typelib" File="c:\program files\common
files\system\ado\msado15.dll" -->
Dim LoginConnect, RS

<SNIP, app on start + end og session onstart>

Sub Session_OnEnd
Application.Lock
Application("OnlineUsers") = Application("OnlineUsers")-1
Application.Unlock

StoreLog

End Sub

Sub StoreLog
LoginConnect = "Provider=SQLOLEDB.1;Integrated Security=SSPI;Persist
Security Info=False;User ID=sa;Initial Catalog=HeCom Core;Data
Source=HEEMASTER\HECOMDB"
Set RS = server.createobject("adodb.Recordset")
RS.open "SELECT * FROM System_W3ApplicationStat"
,LoginConnect,adOpenStatic,adlockoptimistic,adcmdtext
RS.addnew
RS("UsersWhenLoggedOut")=999
RS.update
RS.Close
set RS = Nothing
End Sub
---------------------------

og problemet er at onlineusers bliver pænt talt ned, men data bliver ikke
smidt i databasen i subben storelog. Ergo, session_onend kaldes som den
skal, men eksekvering af storelog sker ikke.
Det pudsige er at hvis jeg laver en include og kalder session:onend
"manuelt" virker det fint. Har denne sjove lille test.

-----------------------------
<!--#include File="global.asa"-->
<%
session_onend
session.abandon
%>
-----------------------------
Når den fyres af, kaldes session_onend først "manuelt" og derefter kaldes
den "automatisk". Og hvad sker der så....

OnlineUsers bliver talt ned med 2 som den j skal, da onenden bliver kaldt 2
gange, men...... storeloggen skriver gud hjælpe mig kun 1 gang i
databasen!!!
Uanset hvilken bøf jeg skulle lave i storelog, skulle det gå galt begge
gange, men...??!!!

Well, er der nogle der kan hjælpe en desperat mand???
På forhånd tak,
Adrian Hjelmslund

Fra : Adrian Hjelmslund

Dato : 28-06-02 20:57

"Adrian Hjelmslund" <electronic@hjelmslund.dk> wrote in message

PS. glemte denne info. W2K, IIS 5.0, SQL 2000

Adrian