Sutter på tøjet
Fra : Lene C. Petersen

Dato : 28-06-02 19:36

Hejsa....

Jeg har en søn på snart 2½ år og han er begyndt at sutte/bide i sine ærmer
på blusen, hive undertrøjen op for at gøre det samme med kanten af den osv.
Er der nogen som kender til et lignende tilfælde og i så fald - hvad kand et
mon skyldes og hvordan får man afvænnet ham med det ???

Med venlig hilsen

Lene - mor til Mathias

Fra : vagn torup

Dato : 28-06-02 20:43

Hej Lene
Min søn på 3 har gjort præcist det samme. Vi måtte flere gange dagligt
skifte hans bluse, fordi den var gennemblødt på ærmerne og i den nedre kant.
Jeg aner ikke hvorfor han gjorde det, men vi sagde til ham han skulle holde
op, fordi tøjet jo blev vådt og efter 3 ugers tid holdt han op igen.
Nu nøjes han med at pille sig i navlen, når han er træt.
MVH Rikke
Lene C. Petersen <lcp@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d1cac9b$0$49768$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Nina Hald

Dato : 29-06-02 22:44

Min datter gør det samme og har gjort det længe, det hjælper med tyggegummi,
eller de der slikpinde der har en fløjte i pinden, så har hun nemlig noget
andet i munden. Jeg har prøvet med "god negl" det man også bruger mod
neglebidning, men ungen er da ikke dum, hun vasker det af så godt hun kan.
Det er en dårlig vane, men hun er blevet mere bevidst omkring det i
forbindelse med at hun bliver belønnet for ikke at gøre det. Hvis hun hele
børnetimen ikke bider i sit tøj får hun et æble, eller lov til at være
længere oppe. Men hun er næsten 5 så jeg tror ikke den metode virker hos
dig.
Ellers må jeg sige at vi har accepteret at det er noget hun gør, og så køber
vi tøj derefter, altså ingen hvide skjorter med flipper, ingen bindebånd i
halsen og ingen flortynde ærmer. Jeg håber hun en dag er vokset fra det, og
priser mig lykkelig for at hun ikke bider negle eller sutter på
tommelfinger, for det er rigtig svært at stoppe med.

--
Venlig hilsen Nina Hald
Fjern XX fra min e-mail hvis du vil skrive privat.