Hvor er Planet?
Fra : Nick

Dato : 28-06-02 16:59

De skulle efter deres manualer at dømme være at finde på www.planet.com, og
Google påstår det er www.planet-taiwan.com men de er ikke på nogen af
links'ne...

Ved nogen om de eksisterer endnu?

Jeg har en ISDN router IRT-401 som jeg gerne ville se om der var en ny
firmware til.

Og så har jeg lige et spørgsmål til alle jer kloge hoveder:

Der er noget med at Windows98 sender en RIP ud, sådan at enhver ISDN router
løfter den ene B-kanal hele tiden. Der er et sted i opsætningen af routeren
(ovenstående model) hvor man kan sætte at den skal sende NONE igennem, men
den løfter sgu den ene kanal alligevel...!

Hvad skal jeg gøre? Hjæææælp! Jeg får jo en kæmpe regning på det her

--

Mvh / Best Regards

Nick

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-06-02 18:36

"Nick" <nicklas_FJERNMIG_keller@hotmail.com> writes:

> [...]
> (ovenstående model) hvor man kan sætte at den skal sende NONE igennem, men
> den løfter sgu den ene kanal alligevel...!

Det er næppe RIP, har du set
<http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=nbfilter>?

--
Jacob - www.bunk.cc
Life is both difficult and time consuming.

Fra : Jens Andersen

Dato : 29-06-02 13:06

> Ved nogen om de eksisterer endnu?
Her?
http://www.planet.com.tw
eller:
http://www1.planet.com.tw/www/htdocs/product/CATALOG/irt401.htm

Mange computer relaterede selskaber har tit com.tw addresser.
Mvh Jens Andersen

Fra : Nick

Dato : 29-06-02 13:19

"Jens Andersen" <rayman@skumler.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www1.planet.com.tw/www/htdocs/product/CATALOG/irt401.htm
> Mange computer relaterede selskaber har tit com.tw addresser.

Ja - nu er de der igen, deres server har åbenbart været nede nogle dage.

Jeg ved da godt at Taiwan-baserede firmaer har adresser på com.tw - jeg er
selv til Computex hvert år og handler hver dag med Taiwan-firmaer...

Nå, men en eller anden dag fatter kineserne vel, at et stabilt Internet er
lykken for forretningslivet.

/Nick

Fra : M.N.

Dato : 29-06-02 14:56

"Nick" <nicklas_FJERNMIG_keller@hotmail.com> wrote in message
> "Jens Andersen" <rayman@skumler.net> skrev i en meddelelse
>
> Ja - nu er de der igen, deres server har åbenbart været nede nogle dage.

Hvor ved du det fra? Det var jo ikke den adresse du brugt!

Mogens

Fra : Nick

Dato : 29-06-02 19:11

"M.N." <mugge"FJERN MIG"@dbs.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor ved du det fra? Det var jo ikke den adresse du brugt!

Ork jo, jeg har prøvet alle de forskellige adresser der fører til dem,
igennem en uges tid.

Det er normalt at com.tw adresser er nede jævnligt, men som regel ikke i så
lang tid af gangen...

/Nick

Fra : CopyCat

Dato : 29-06-02 13:12

> Der er noget med at Windows98 sender en RIP ud, sådan at enhver ISDN
router
> løfter den ene B-kanal hele tiden.

RIP er information som Routere udveksler indbyrdes ., ikke noget et OS har
noget med at gøre ...

~~Frank .,

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 29-06-02 15:51

CopyCat wrote:
> RIP er information som Routere udveksler indbyrdes ., ikke noget et OS har
> noget med at gøre ...

Kan et OS ikke route?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-06-02 23:26

On Sat, 29 Jun 2002 14:11:52 +0200, "CopyCat"
<copycat@REMOVEpc.dk> wrote:

> RIP er information som Routere udveksler indbyrdes ., ikke noget
> et OS har noget med at gøre ...

.... bortset fra de situationer, hvor OS'et er konfigureret som
router og snakker RIP eller en anden routing-protokol, eller de
situationer, hvor man lader maskiner snakke en routing-protokol
for at hjælpe dem med at bruge den mest effektive vej til en
eller anden destination, eller de situationer hvor man sætter en
maskine til at snakke routing, fordi man vil lave statistik på
det, eller (etc. etc.)

Oftest har du ret, at en routing-protokol ikke er nødvendigt på
et OS. Men der er bestemt situationer, hvor man med fordel kan
bruge det.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/