opgrader os/2
Fra : Karsten

Dato : 12-02-01 20:42

Kan det lade sig gøre at opgradere os/2 warp 3 til version 4
(merlin), selv om at jeg kun har en fuld version altså ikke en
opgradering, og hvis ja, hvordan gør jeg det nemmeste.

--
Karsten Strøm
kfcdk@hotmail.com

Fra : Peter Jespersen

Dato : 12-02-01 21:59

On Mon, 12 Feb 2001 19:42:15 GMT, Karsten wrote:

>Kan det lade sig gøre at opgradere os/2 warp 3 til version 4
>(merlin), selv om at jeg kun har en fuld version altså ikke en
>opgradering, og hvis ja, hvordan gør jeg det nemmeste.

Det er altid en god ide at installere fra bunden...det giver de
færreste problemer.
Kort sagt...red hvad der reddes kan, slet og formater boot
partitionen og installer Merlin.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Do not run - we are your friends!!

Fra : The Amazing Grace

Dato : 12-02-01 22:07

Karsten wrote:

> Kan det lade sig gøre at opgradere os/2 warp 3 til version 4
> (merlin), selv om at jeg kun har en fuld version altså ikke en
> opgradering, og hvis ja, hvordan gør jeg det nemmeste.

Tænker du på det tekniske ved opgraderingen - bevare sine indstillinger
og installerede programmer, kan jeg ikke hjælpe meget.

Men hvis du tænker på priser, rettigheder og licenser, så kan du købe en
brugt Warp 4, og bede IBM om at registrere dig som bruger af den.

Så snart Warp 4 er installeret færdig kan man registrere sig som bruger.

Registreringstoolet kan printe en side ud, som man så sender til IBM med
sneglepost.

Efter megen palaver og e-mails frem og tilbage viste det sig nemlig at
den angivne internetadresse og telefonnummer til registrering ikke
længere kunne bruges.

Til min store undren bad IBM ikke om dokumentation for at den tidligere
ejer var ophørt med at bruge produktet!

Selv vil jeg skifte til eComStation, som kun er ude i preview endnu.

Jeg har modtaget preview'et og det lader til at køre godt. Indtil videre
nøjes jeg dog med at køre eCS på min sekundære maskine - det _er_ jo et
preview...

Nu håber jeg ikke at jeg bliver lagt for had på grund af denne
forbrugeroplysning:

eCS sælges til introduktionspris frem til udgangen af marts, fra

http://www.berggreen.dk

Mads Hansen

--
I haven't lost my mind - I have backed it up on tape somewhere........

Fra : Karsten

Dato : 13-02-01 06:52

"The Amazing Grace" <amaze@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
endnu.

> eCS sælges til introduktionspris frem til udgangen af marts, fra

Ja tak, den er godt med dig.
Nu er der bare det lille problem, og der er at med den løn som jeg
tjener hver mdr. så skal jeg spare op i over 5 mdr. inden jeg har
råd. (for her over i vestjylland er lønne aldrig ret stor)
Og for det andet, så leger jeg kun med os/2 på en gammel 486 DX 4 -
120 MHz 28 Mb ram.
Har godt en større pc´er til rådighed, men vil ikke til at bøvle med
at få os2 til at køre på den, jeg er nemlig meget bange for at jeg
vil få store problemer med driver til den.