Rensning af fax?
Fra : Knud Berggreen

Dato : 12-02-01 20:09

Hej !

Jeg har et problem med at min fax tit går i "paperjam".
Jeg trænkte at det måske kan hjælpe at rense den, og kiggede i manualen. Der
står at jeg kan rense gummirullerne med et rensemiddel der er beregnet til
gummi. Hvad er det for et middel, og hvor kan det fås? Faktisk kom jeg til at
tænke på renset benzin, men er det anvendleigt?

/Knud

Fra : per

Dato : 12-02-01 21:23

On Mon, 12 Feb 2001 20:09:07 +0100, kub@mobilixnet.dk (Knud Berggreen)
wrote:

>Jeg har et problem med at min fax tit går i "paperjam".

pisseireterende, man skal hjælpe papiret ned.

jeg har prøvet at rense med altmuligt.
til sidst købte jeg en ny fax

--
Per

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 12-02-01 23:23

On Mon, 12 Feb 2001 20:09:07 +0100, Knud Berggreen wrote in dk.erhverv
<3a88356c$1$xahq$mr2ice@news.get2net.dk>:

> [...]
>gummi. Hvad er det for et middel, og hvor kan det fås? Faktisk kom jeg til at
>tænke på renset benzin, men er det anvendleigt?

Køb noget 99% isopropylalkohol hos materialisten / Matas. Det virker
fint.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 13-02-01 20:24

In <kfog8t095s51fualgjde7cr98u23rsn97l@news.inet.tele.dk>, on 02/12/2001
at 11:22 PM, Svend Erik Jensen <sej@isa.dknet.dk> said:

>Køb noget 99% isopropylalkohol hos materialisten / Matas. Det virker fint.

Sjovt nok var jeg tilfældigvis i Matas inden jeg læste dit svar, og det foreslog
også isopropyalkohol. Så det vil jeg prøve.

/Knud

Fra : per

Dato : 13-02-01 21:16

On Tue, 13 Feb 2001 20:24:14 +0100, kub@mobilixnet.dk (Knud Berggreen)
wrote:

>In <kfog8t095s51fualgjde7cr98u23rsn97l@news.inet.tele.dk>, on 02/12/2001
> at 11:22 PM, Svend Erik Jensen <sej@isa.dknet.dk> said:

det virkede ikke på min.

det er som om rullen er blevet for hård.

--
Per

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 13-02-01 22:30

On Tue, 13 Feb 2001 21:16:26 +0100, per wrote in dk.erhverv
<AZaJOgaCTveAyoqntXegvqqabRLq@4ax.com>:

> [...]

[isopropylalkohol]

>det virkede ikke på min.
>det er som om rullen er blevet for hård.

Trin 2 er fint sandpapir (!). Husk at støvsuger undervejs i processen.
Dette er prøvet på adskillige HP deskjet printere hvis iso'en ikke er
nok.

Fra : Surfer

Dato : 21-02-01 00:28

Knud Berggreen wrote:

> Sjovt nok var jeg tilfældigvis i Matas inden jeg læste dit svar, og det foreslog
> også isopropyalkohol. Så det vil jeg prøve.

isopropyalkohol er også karburatorsprit. Bagefter kan du tage gummirullerne ud og
sandblæse dem og lægge dem i silicone natten over.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 21-02-01 23:19

In <3A92FD77.C00F4322@fakemail.com>, on 02/21/2001
at 12:27 AM, Surfer <surfer@fakemail.com> said:

>isopropyalkohol er også karburatorsprit. Bagefter kan du tage gummirullerne ud
>og sandblæse dem og lægge dem i silicone natten over.

Well.. Isopropylen ændrede ikke noget. Faxen er stadig lige umulig så jeg har
startet en gammel pc istedet....

/Knud