Ny CPU i ASUS TX-97 ?
Fra : Steen Jørgensen

Dato : 28-06-02 09:00

Hej NG

Jeg har en AMD K6-II 233 MHz cpu siddende i et ASUS TX-97 bundkort. Jeg har
gennem længere tid godt kunne tænke mig lidt mere fut i fejemøget - kan jeg
sætte en hurtigere cpu i det bundkort?

Mvh Steen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-06-02 10:54

"Steen Jørgensen" <oz1sej@get2net.dk> skrev:
> Jeg har en AMD K6-II 233 MHz cpu siddende i et
> ASUS TX-97 bundkort. Jeg har gennem længere tid
> godt kunne tænke mig lidt mere fut i fejemøget -
> kan jeg sætte en hurtigere cpu i det bundkort?

Har du manualen, der burde det stå.
Jeg kan desværre ikke finden noget på nettet, ASUS'
har nedlagt siden:
<http://www.asus.com/products/Specs/MB/tx97-Spec.asp>

Det højeste jeg kunne se var en 450MHz der var
monteret.
Jeg kan dog se på edbpriser.dk at der er nogen
forhandlere der har ældre processore på lager:
<http://makeashorterlink.com/?D22815721>
<http://makeashorterlink.com/?Y13825721>

Det ville nok være nemmere for dig, at købe nyt
bundkort, cpu, køler og evt. ram og så sælge det
gamle.
Du vil få en markant hurtigere maskine og du kan få
garanti på hardwaren, det ville du ikke kunne få med
en cpu opgradering.

Her er et eksempel på en opgradering:
Cpu: Duron 1100MHz 411kr.
<http://makeashorterlink.com/?Y35812721>

Bundkort: ECS K7S5A 505kr.
<http://makeashorterlink.com/?Z17821721>

Køler: Chrome Orb DU0462 50kr.
<http://makeashorterlink.com/?M48821721>

Vil du købe brugt, kan du nok få det til ca. halvdelen.

Mvh.
Mikael

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 28-06-02 17:07

Hej

Steen Jørgensen wrote:
> Jeg har en AMD K6-II 233 MHz cpu siddende i et ASUS TX-97 bundkort. Jeg har
> gennem længere tid godt kunne tænke mig lidt mere fut i fejemøget - kan jeg
> sætte en hurtigere cpu i det bundkort?

Mon ikke. Du kan ligefrem få den til at spille Wolfenstein .

Du skal have fat i en AMD K6-III eller AMD K6-II 400Mhz.

Ved at sætte multiplieren på dit bundkort til 2.0 skifter processoren
automatisk til en multiplier på 6.0 dvs 6x66Mhz = 400Mhz.

Jeg mener at også de hurtigere af AMD K6-II/III'ere har samme funktion
med multiplieren, men det bør du lige undersøge først.

AMD K6-II+ er en afart af III'eren, som er klart hurtigere end II'eren.

Du skal muligvis installere en beta bios til dit bundkort, men der kan
jeg hilse og sige at det fungerer skam også fint.

Der er noget med strømmen du skal have helt styr på og det kan gøres på
Asus's tyske hjemmeside.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Peter Pan

Dato : 28-06-02 21:19

"Steen Jørgensen" <oz1sej@get2net.dk> wrote in message
> [...]
har
> gennem længere tid godt kunne tænke mig lidt mere fut i fejemøget - kan

Jeg kan i al beskedenhed anbefale at tage et kig på:

http://www.anders.dk/tx97.htm

Mvh
Anders