Variabelt valg af 'rows'
Fra : Niels Mølgaard Peder~

Dato : 28-06-02 08:52

Hej NG

Et par simple spørgsmål, jeg er kørt totalt sur i. Kan muligvis ikke se
skoven for bare...

1) Hvordan markerer jeg nogle rækker fra et excel-ark som nedenfor, blot med
variable i stedet for "31:43"?

Rows("31:43").Select
Selection.Delete Shift:=xlUp

2 ) Jeg vil gerne have kopieret indholdet fra et sheet over i et andet, hvor
det skal stå øverst. Igen skal rækkenumrene være variable. En copy-paste
duer ikke, da jeg så blot rykker formeludtrykkene med op. Havde forestillet
mig noget som:

Range(Sheets("Sheet2").Cells(1,1),Sheets("Sheet2").Cells(j-i+1,25)) =
Range(Sheets("Sheet1").Cells(i,1),Sheets("Sheet1").Cells(j,25))

Men der sker ikke en sk**. Hvad gør jeg forkert?

Håber nogle har en simpel løsning. Mvh Niels

Fra : Keld Nygaard

Dato : 28-06-02 09:07

> Rows("31:43").Select
> Selection.Delete Shift:=xlUp

intRows1 = 31
intRows2 = 43

Rows(intRows1 & ":" & intRows2).Delete Shift:=xlUp

> [...]
> det skal stå øverst. Igen skal rækkenumrene være variable. En copy-paste
> duer ikke, da jeg så blot rykker formeludtrykkene med op. Havde

Følgende kopiere hele Ark1 over i Ark2 - var det noget i den stil du havde
tænkt dig?

Sheets("Ark1").Select
Cells.Select
Selection.Copy

Sheets("Ark2").Select
Range("1:1").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=
_
False, Transpose:=False

Mvh
keld nygaard