Foler hun snart??
Fra : Heidi

Dato : 27-06-02 22:02

Jeg har en shetlænder hoppe der snart skal fole.
Jeg har idag opdaget at der løber mælk ud af yveret på hende, hvis hun står
og spænder.
Er det tegn på at det er ved at være snart??
Hun skal fole i løbet af den næste månedstid, da der er lidt uvished omkring
det præcise tidspunkt, vil jeg gerne vide om der er specielle tegn jeg skal
holde øje med når det er ved at være op over?
Det er jo rart at vide hvornår jeg skal flytte ud i stalden og bo *G*

MvH Heidi

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 28-06-02 07:24

Heidi wrote:
> Jeg har en shetlænder hoppe der snart skal fole.
> Jeg har idag opdaget at der løber mælk ud af yveret på hende, hvis hun står
> og spænder.
> Er det tegn på at det er ved at være snart??

Ikke nødvendigvis. Ofte (men ikke altid) dannes der nogle hvidlige
"vokspropper" på patterne lige inden. ALtså indenfor ca. 24 timer inden.

Men ellers synes jeg generelt, at heste har det med at tage fusen på en.
Det kan ofte være svært at regne ud hvornår folingen nærmer sig, synes jeg.

-dennis

Fra : Jeanette

Dato : 08-07-02 00:44

det mælk der løber fra hoppen skal du samle sammen og fryse det til føllet
kommer da det er det mælk der er meget vigtig for føllet