En computer, to internetforbindelser
Fra : Jesper Petersen

Dato : 27-06-02 22:13

Hej

Jeg har to internetforbindelser til min computer. I øjebliket har jeg
kun ét netkort i og skifter så netkabel heri, når jeg vil bruge hhv. den
ene og den anden forbindelse.

Hvis jeg sætter et netkort mere i, er det så muligt at bruge det ene som
default og så skifte til det andet, når jeg har brug for det? Det ville
være fint, hvis der findes et program, hvor man kan angive begge sine
netværksindstillinger - dette er dog ikke nødvendigt, da begge
forbindelser kan bruge DHCP.

Og hvis programmet samtidig kunne slå proxy til i IE i den ene profil og
fra i den anden, ville det være helt i top, men det findes nok ikke

Som minimum vil jeg gerne slippe for at skifte netkabel hver gang. At
jeg så selv skal opdatere IP-adresse og slå proxy til/fra betyder knap
så meget.

Mvh.
Jesper

(Det drejer sig om en kollegieforbindelse som er gratis, men som har
begrænsninger (pga. proxy), og en Stofanetforbindelse som ikke har de
samme begrænsninger, men som ikke er gratis.)

Fra : Morten Graae

Dato : 27-06-02 22:25

Kan du ikke køre dit kabelmodem fra stofanet gennem usb.

Men ellers så sæt 1 ekstranetkort i pc - eller køb en hub som du forbinder
til henholdsvis aucsnet og stofasnet.

så slukker og tænder du bare kabelmodemet efter behov. - men ellers så spørg
i news:obel.auc.dk det kan også være gruppen nu hedder kollegie.auc.dk

Fra : Jesper Petersen

Dato : 27-06-02 23:03

Det var da vist dig hjalp mig med netforbindelsen, da jeg boede på Obel for tre
år siden og ikke vidste noget om den slags (eller også husker jeg bare
forkert)

> Kan du ikke køre dit kabelmodem fra stofanet gennem usb.

Jo, men gør det nogen forskel? Jeg fik alligevel et netkort med til
Stofaforbindelsen - og USB-porten sidder på siden af computeren, så jeg vil
egentlig hellere bare bruge et netkort.

> [...]
> i news:obel.auc.dk det kan også være gruppen nu hedder kollegie.auc.dk

Vil det sige, at kabelmodemet automatisk tager styringen, hvis det er tændt (og
kabler til begge net er sat i computeren)?

Jesper

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-06-02 22:52

<www.netswitcher.com>

<www.netswitcher.com>

> [...]
> hver gang. At jeg så selv skal opdatere IP-adresse og
> slå proxy til/fra betyder knap så meget.

Mikael

Fra : Jesper Petersen

Dato : 28-06-02 16:46

Hej, tak for det.

Umiddelbart så det helt perfekt ud med det program, men jeg kunne ikke
få det til at virke helt - var nødt til at opdatere IP-adresser med
winipcfg, hver gang jeg skiftede...

Det var så igår, og idag er det lykkedes mig at få de to netkort til at
konflikte på en eller anden måde, uden jeg har ændret noget som helst
(kan kun have et af dem installeret af gangen)

Men nu gider jeg ikke at bøvle mere med det, så jeg tror bare jeg
affinder mig med min første løsning.

Mvh.
Jesper

Fra : Kent Friis

Dato : 28-06-02 21:46

Den Thu, 27 Jun 2002 23:12:31 +0200 skrev Jesper Petersen:
> [...]
>begrænsninger (pga. proxy), og en Stofanetforbindelse som ikke har de
>samme begrænsninger, men som ikke er gratis.)

I det tilfælde, ville jeg nok sætte default gateway til Stofa-linien,
og lave en route til kollegie-nettet, som inkluderer proxy-serveren.
Så kan du nøjes med at slå proxy til/fra, alt efter hvilken linie
du vil bruge.

(Programmer der ikke bruger proxy, vil så altid tage Stofa-linien, men
hvis de alligevel ikke kan komme igennem proxyen, er det jo det
optimale.

Mvh
Kent
--
If you think about it, Windows XP is actually the OS that
started as "Microsoft OS/2 NT 3.0"