En skrøne ?
Fra : Hugo

Dato : 27-06-02 18:40

Hi'

En af kollegerne som kører med ADSL 1024 / 1024 påstår at han kan ændre sin
opsætning af ADSL modem'et med software, udleveret af Teledanmark, således
at hastigheden kan skues op og ned efter lige som han har lyst !

Det lyder som løgn i mine ører ! Skal jeg tro på ham ? ( Han vil ikke
vise / udlevere softwaren )

Hvis jeg skal tro på det, vil jeg gerne vide hvor jeg kan downloade den
software !

Hov, hov, om bag køen, jeg kom først

Hugo

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 27-06-02 18:51

Hugo wrote:
> En af kollegerne som kører med ADSL 1024 / 1024 påstår at han kan ændre sin

Hvilken ADSL har han.

> opsætning af ADSL modem'et med software, udleveret af Teledanmark, således
> at hastigheden kan skues op og ned efter lige som han har lyst !

Det skal nok passe, at han i softwaren kan skrue op og ned, men virker
det også?

> Det lyder som løgn i mine ører ! Skal jeg tro på ham ? ( Han vil ikke
> vise / udlevere softwaren )

Du kan jo prøve at ringe til TDC.

Fra : Ivar

Dato : 27-06-02 21:13

Christian E. Lysel skrev:

> Du kan jo prøve at ringe til TDC.

LOL

Ivar

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 27-06-02 18:51

Hugo wrote:
:: Hi'
::
[...]

Ja det vil jeg sq også se før jeg tror det... har aldrig hørt om bare noget
der minder om sådan et værktøj fra TDC eller nogen andre.. Cybercity har jo
deres "Boost" men det har ikke noget at gøre med ADSL modemet at gøre.. og
btw. så skal man have adgang til telefon/ADSL centralen for at lave sådanne
ændringer.

Mvh Morten

--
Fjern (*REMOVE*) ved svar til mail

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-06-02 19:17

Hugo wrote:

> En af kollegerne som kører med ADSL 1024 / 1024 påstår at han kan ændre sin
> opsætning af ADSL modem'et med software, udleveret af Teledanmark, således
> at hastigheden kan skues op og ned efter lige som han har lyst !

Sådan noget softwre har jeg også hos Cybercity, det ligger på
deres hjemmeside og kaldes Cybercity Boost. Desværre faktureres
jeg for brugen af softwaren..

1024/1024 lyder for øvrigt som en usædvanlig adslhastighed, det
plejer af være max 512 ud..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-06-02 22:13

Hugo wrote:
> [...]
> ændre sin opsætning af ADSL modem'et med software, udleveret af
> Teledanmark, således at hastigheden kan skues op og ned efter lige

Det kommer jo an på hvad han mener
Det er da sikkert muligt for ham at køre et stykke software så han kan
"skrue op og ned" indenfor de 1024/1024 (som Thomas Strandtoft skriver i
et andet indlæg: lyder mærkeligt... Det leverer TDC da vidst ikke???).

Svjv er der et stykke software til *nix der kan begrænse båndbredde,
f.eks. baseret på IP adresse. Og når han så har begrænset sig selv til
256/256, så kan han ganske rigtigt "skrue op" igen

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : Rasmus Ladekjaer Ped~

Dato : 27-06-02 22:53

> [...]
> at hastigheden kan skues op og ned efter lige som han har lyst !
>
> Det lyder som løgn i mine ører ! Skal jeg tro på ham ? ( Han vil ikke

Man kan ihvert fald snyde med Esenet i Esbjerg.....
Som også er leveret af TDC......
(det er ikke engang svær... og man skal ikke bruge noget specielt software
til det...)

> Hvis jeg skal tro på det, vil jeg gerne vide hvor jeg kan downloade den
> software !

Tja.....

mvh Rasmus

Fra : Kent Friis

Dato : 28-06-02 21:48

Den Thu, 27 Jun 2002 23:52:41 +0200 skrev Rasmus Ladekjaer Pedersen:

> [...]
>Som også er leveret af TDC......
>(det er ikke engang svær... og man skal ikke bruge noget specielt software

Hvis det er fælles-antennen, så er det fordi at den netop er fælles, og
man derfor kan snuppe af naboens båndbredde.

På en ADSL har du jo DSLAM'en inde på centralen i den anden ende, og du
kommer ikke til at sende hurtigere end den lytter, eller modtage
hurtigere end den sender.

Mvh
Kent
--
A Elbereth Gilthoniel, silivren penna míriel
o menel aglar elenath! Na-chaered palan-díriel

Fra : Jesper Skriver

Dato : 28-06-02 21:57

On Fri, 28 Jun 2002 20:47:37 +0000 (UTC), Kent Friis wrote:

> Hvis det er fælles-antennen, så er det fordi at den netop er fælles, og
> man derfor kan snuppe af naboens båndbredde.

Nej - der er ingen teknisk grund til at det skal være sådan - policing
bør foregå i central placeret udstyr, pr. kunde.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Kent Friis

Dato : 28-06-02 22:02

Den 28 Jun 2002 20:57:01 GMT skrev Jesper Skriver:

>Nej - der er ingen teknisk grund til at det skal være sådan - policing
>bør foregå i central placeret udstyr, pr. kunde.

Bør, ja. Jeg overvejede også hvorfor man (så vidt vides) ikke gør det...

Mvh
Kent
--
Mails skrevet før 12:00 skal læses med det forbehold, at hjernen først
forventes at være færdig med at boote på det tidspunkt, og indholdet

Fra : Jesper Skriver

Dato : 28-06-02 22:12

On Fri, 28 Jun 2002 21:02:21 +0000 (UTC), Kent Friis wrote:

> Bør, ja. Jeg overvejede også hvorfor man (så vidt vides) ikke gør
> det...

Der er vist ikke nogen her, der ved hvordan det rent faktisk gøres i det
konkrete tilfælde.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Kent Friis

Dato : 28-06-02 22:26

Den 28 Jun 2002 21:11:35 GMT skrev Jesper Skriver:

>Der er vist ikke nogen her, der ved hvordan det rent faktisk gøres i det
>konkrete tilfælde.

Næ, men jeg har læst på slashdot (jajaja, ved det godt... Ikke en
pålidelig kilde) om en der brokkede sig over at have fået lukket sin
internet-adgang, efter at han havde fusket med kabel-modem'et, så
hastigheden blev øget.

Mvh
Kent
--
Demokrati er lige som den 29. februar - begge dele forekommer
en gang hver fjerde år.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 29-06-02 08:58

Hej "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 28 Jun 2002 21:02:21 +0000 (UTC), Kent Friis wrote:
-Snip-

> Der er vist ikke nogen her, der ved hvordan det rent faktisk gøres i det
> konkrete tilfælde.

Oncable / Esenet kører på US DOCSIS udstyr, som for centraludstyrets
vedkommende er Cisco CMTS (Jeg mener det er 7800 routere med nogle specielle
if indbygget)
Der oprettes en kunde i en database, første gang der tilkobles noget nyt
udstyr som f.eks. netkort / kabelmodem på systemet vil man skulle registrere
sig med sit kundenr. password, ud fra oplysningerne i databasen, bliver der
skubbet en konfiguration ud i modemet, det var i forbindelse med
registreringen der var nogen der havde fundet ud af og fuske med hvilken
class of service der skulle skubbes ud, det hul er lukket. Der er adskillige
der er blevet snuppet i Esbjerg, med politianmeldelse og sigtelser til
følge, de er sigtet efter den særlige bedrageri paragraf omkring
databedrageri hvor strafferammen er op til 1½ års fængsel. Der vil sikkert
komme flere sager når man er nået igennem bunken af kunder.

En anden Standard, DVB: Kører med alt konfiguration i headendudstyr de
såkaldte INA, der skal INA "kende" kabelmodemet mac-adr. i forvejen for at
ville tale med modemet set ud fra dette synspunkt var det bedre, men Cisco
lukkede deres afd. der lavede DVB udstyr, så standarden må nok siges at være
død.

Kent Nielsen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 29-06-02 13:31

On Sat, 29 Jun 2002 09:57:45 +0200, Kent Nielsen wrote:

> [...]
>
> Oncable / Esenet kører på US DOCSIS udstyr, som for centraludstyrets
> vedkommende er Cisco CMTS (Jeg mener det er 7800 routere med nogle specielle

Det er pt. Cisco 7200ubr

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer