Skærme
Fijala 3554
Ny skærm, men er voldsomt i tvivl.
Fra : LB

Dato : 27-06-02 18:35

Hej .

Jeg skal ud og have en ny skærm, det skal være en 19". Jeg har set lidt på
en Sony G420 eller ViewSonic P95f, men jeg er voldsomt i tvivl og har ikke
funfet et sted hvor jeg kan se dem "in action", så jeg ville bare høre om
jeres oplevelser, og gode råd.

Mit valg er taget ud fra den test som har været på Toms harsvareguide.
http://www4.tomshardware.com/display/02q1/020319/index.html

Mvh
Lars

Fra : Ronni Hansen

Dato : 28-06-02 12:35

Har lige investeret i en 19". Jeg faldt over et godt tilbud hos BJ-trading.
En 19" ADI G66 Shortlength til 1799,-. Se edbpriser.
Søg på nettet "adi g66 review" og du vil finde et par tests.

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 28-06-02 22:25

Hej

Har selv været på jagt efter en god 19" skærm, jeg købte en LG Flatron 915ft
plus. Den er jeg meget tilfreds med.
Det ærgede mig også lidt, at mange butikker kun har "billige" skærme der
ikke har et fladt billedrør, da det var et sådan jeg gerne ville have,
og jeg ville gerne se skærmen før jeg købte den. Jeg købte dog min LG
ubeset, efter mange forgæves butiksbesøg. LG skærmen har dog
fået mange roser i mange reviews, så jeg var rimelig tryg ved at købe den.
Skærmen har ikke skuffet mig overhovedet på nogen punkter, de småting der
beskrives på tomshardware kan jeg ikke genkende, og det undrer mig
at han ikke anbefaler skærmen i konklusionen efter han har rost den. Jeg
finder at billedet er meget skarpt, (dog har jeg ikke meget at sammenligne
med)
farverne er flotte, og generelt virker det som om det er kvalitet på alle
punkter (specielt "knapperne" til skærmmenuen, de er fede, man skal bare
røre)
Min far har en phillips Brilliance 109P20, og i forhold til den, symes jeg
min LG er bedst, nilledet er skarpere på LGen.

Så jeg vil klart anbefale LG 915FT plus, og som et lille ekstra plus har den
ikke de 2 strege som trinitron skærme har

MVH.

Kasper

Fra : Hans

Dato : 29-06-02 02:31

"LB" <bureso@mail.dk> skrev i en meddelelse news:affi9i$kvf$1@sunsite.dk...

> Jeg skal ud og have en ny skærm, det skal være en 19". Jeg har set lidt på
> en Sony G420 eller ViewSonic P95f

Hvis du selv mener at have råd til en Sony G420 så køb den. Jeg har haft
fornøjelsen i nogle måneder nu, og har ikke fortrudt et sekund at jeg
anskaffede den.

Jeg har både set LG915ft og haft en Samsung 957DF og der er ingen
sammenligning i billedgeometri og skarphed, men der er også en rimelig
prisforskel, så den gamle regel man får hvad man betaler for gælder altså
stadigvæk.

Jeg måtte opgive Samsung 957DF på grund af dårlig billedgeometri, selv efter
at have byttet 2 gange, og LG'en stod for sløret.

mvh, Hans

Fra : LB

Dato : 29-06-02 03:21

Ok, tak, men jeg kunne også godt tænke mig at høre om der er nogen der har
en ViewSonic P95f, eller har set den , så jeg kan sammenligne den med de
andre skærme, jeg har læst at Sony'en kan svært ved at klare opløsninger
over 1280x1024, i forhold til ViewSonic P95f, men jeg har ikke selv set det,
og ville gerne høre jeres mening.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 30-06-02 15:33

[posted and mailed]

"LB" <bureso@mail.dk> wrote in news:afj5g0$cn$1@sunsite.dk:

> [...]
> svært ved at klare opløsninger over 1280x1024, i forhold til
> ViewSonic P95f, men jeg har ikke selv set det, og ville gerne høre

Jeg har en Viewsonic P95f og er meget glad for den.

Jeg har lige siden jeg købte den i september sidste år kørt i 1600x1200
ved 32 bit farver i 85Hz. Hvis man kører med 16bit farver drøner den op
i 100Hz. Jeg er virkelig godt tilfreds med min skærm, og en enkelt af
mine kammerater som altid har været Sony-mand ændrede faktisk mening
efter at have set min P95f og købte en sådan i stedet for en G420, og
sparede 800 kr eller noget i den stil. (ok en G420 er noget mere rund i
formerne end en P95f, som ikke har så meget designer over sig men det
kan jeg godt leve uden)
Han var desværre lidt uheldig med sin skærm idet billedet buede lidt
2mm ned i toppen af skærmen, men det var lige under grænsen af hvad
Viewsonic tillod, så den kunne ikke byttes. En måneds tid senere fandt
han så ud af at effekten nogenlunde kunne halveres ved at bruge RGB
kabler i stedet (jeg kører også med RGB kabler og har altid gjort det
med min Viewsonic).

Det er InfoCare som varetager ombytninger af Viewsonic her i Danmark,
så hvis der er problemer er det dem man skal tale med. De er bestemt
kompetente og varetager også en del andre mærker. Måske kan du ringe
til dem og høre ad angående fejlprocenter - ved ikke om det er et tal
de vil oplyse, men man kan jo altid prøve.

De eneste andre Viewsonic skærme jeg har arbejdet med er 21" skærme på
Aalborg Universitet i VR-centret, de er også glimrende (og lige så
firkantede

Jeg vil i hvert fald gerne anbefale Viewsonic P95f, jeg har personligt
kun haft gode oplevelser med min P95f skærm. Både i spil og i
tekstbehandling / programmering leverer den et dejligt sprødt billede.

PS: Det eneste minus er at antirefleksbehandlingen er lidt skrøbelig.
Min kat har præsteret at lave to lodrette ridser i den (3 dage efter
jeg fik den - doh! det var ikke sjovt at være kat i et par dage .

Men det gælder også for de øvrige skærme, så det er nok mere noget
generelt man lige skal være opmærksom på - pas på overfladen - den kan
ikke repareres, i hvert fald ikke billigt. Så når/hvis du får fedtede
fingre på den, så undersøg sagen om hvorledes sådan en
antirefleksoverflade kan rengøres uden at tage skade.

mvh
Flemming

Fra : LB

Dato : 30-06-02 15:59

ej Flemming

Tak for din mail, det er lige præcis den lags info jeg eftersøger, og jeg er
selv af den opfattelse at det er ViewSonic'en jeg skulle gå efter, og derfor
jeg efterlyste lidt info, jeg har lige nu en 19" KFC skærm, men den kan kun
klare 85Hz i 1280x1024 32 bit farver, men er ellers en ok skærm, jeg har
også haft et varmt øje til en Nokia Multigraph 446 pro 19" men den er ca. 2
til 3 år gammel, men står også fantastisk, jeg ved ikke om du kender den, og
såfremt du gør, så ville jeg da gerne høre din mening om den kontra
ViewSonic'en.-

Mvh
Lars Buresø