1000 Mbit på server ??
Fra : Torben Brøndum

Dato : 27-06-02 15:29

Hej NG,

Er der nogen ide i at at køre 1000 Mbit fra server til switch med 6-7
brugere hvor det primært drejer sig om SQL afvikling af DB på server, nogle
bank+ andre administrative serverapplikationer samt officepakke samt
sluttelig Exchange på samme server.......og så er det ikke altid, at alle
brugerne er "på" samtidig.

Der køres 100 Mbit på netværket iøvrigt.

Hvis nej: hvornår kunne det være så være interessant at køre 1000 Mbit
mellem server og switch ?

Mange hilsener Torben Brøndum

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 27-06-02 16:06

:: Hvis nej: hvornår kunne det være så være interessant at køre 1000
:: Mbit mellem server og switch ?
::
:: Mange hilsener Torben Brøndum

Når dine bruger skal bruge mere end 100Mbit.. (det kommer du nok aldrig til
med 6-7stk)

/Morten
--
Fjern (*REMOVE*) ved svar til mail

Fra : Torben Brøndum

Dato : 27-06-02 18:26

Hej "Morten Fjendbo" <dxl@(*REMOVE*)mail.dk>

> Når dine bruger skal bruge mere end 100Mbit.. (det kommer du nok aldrig
til
> med 6-7stk)

Øhh ikke helt forstået: der er 100 Mbit´s båndbredde pr. bruger = hvad
server kan levere.

Såfremt én bruger trækker hele båndbredden i en tænkt situation...ja så
mangler båndbredde
til de øvrige.

Jeg ønskede med mit indlæg at høre lidt praktisk erfaring omkring belastning
af netværket
/ server med de app. jeg omtalte.

Andre gode kommentarer ?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Torben Brøndum

Dato : 27-06-02 18:28

Fra : N/A

Dato : 28-06-02 23:32

Fra : CopyCat

Dato : 28-06-02 23:32

> Hvis switchen understøtter port trunking (f.eks. cisco eller hp
> procurve's management switche), kunne du også sætte 2 kvalitets (se 3com
> o/e intel) 100mbit kort i serveren og køre med dem kombineret;

Behøver Switchen at understøtte Port Trunking ? ..

Og jeg spørger bare fordi at jeg ikke ved det .. !!!

~~Frank .,

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 29-06-02 01:20

"CopyCat" <copycat@REMOVEpc.dk> wrote:

> Behøver Switchen at understøtte Port Trunking ? ..

Ja.

> Og jeg spørger bare fordi at jeg ikke ved det .. !!!

Ellers får man jo heller ikke noget at vide.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : CopyCat

Dato : 29-06-02 10:12

> Ja.

Kan man ikke klare det med noget SW på serveren ., ?

Hvad gør port trunking ?

~~Frank .,

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 29-06-02 14:11

"CopyCat" <copycat@REMOVEpc.dk> wrote:

> Kan man ikke klare det med noget SW på serveren ., ?

Nej.

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=linkaggr

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-06-02 23:17

On Thu, 27 Jun 2002 21:12:57 +0200, Martin Mann
<news@poundbang.dk> wrote:

> [...]
> procurve's management switche), kunne du også sætte 2 kvalitets
> (se 3com o/e intel) 100mbit kort i serveren og køre med dem

Du du skriver om er ikke trunking. Det er port aggregation (i
IEEE-sprog, og det er jo dem, der laver standarderne). Trunking
er, når man kører flere VLAN over samme forbindelse.

> altså 200Mbit.

Port aggregation er ikke effektivt for få maskiner, og hvis man
overfører mellem netop to maskiner, så får man stadig kun 100
Mbps.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : CopyCat

Dato : 30-06-02 22:15

> Port aggregation er ikke effektivt for få maskiner, og hvis man
> overfører mellem netop to maskiner, så får man stadig kun 100
> Mbps.

Ja ., du har ret ., men hvis det kun er mellem server og Switch .. han vil
køre gigabit .. så vil den enkelte maskine jo stadig kun kunne hente med 100
Mbit ...

Og spørgsmålet gik jo faktisk på server/switch ..

~~Frank .,

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-06-02 23:44

On Sun, 30 Jun 2002 23:14:40 +0200, "CopyCat"
<copycat@REMOVEpc.dk> wrote:

> Og spørgsmålet gik jo faktisk på server/switch ..

Det giver ikke megen mening at tale isoleret om overførsel af
data mellem en server og en switch.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 01-07-02 10:17

Asbjorn Hojmark wrote:

> Det giver ikke megen mening at tale isoleret om overførsel af
> data mellem en server og en switch.

Hvis der er klienter nok til at trække 1000mbit og switchens backplane kan
håndtere så meget trafik (ellers havde den nok ikke haft en gbit-port).

Hvis man har 10 klienter som alle konstant trækker 100mbit fra en given
server og denne har et 100mbit-kort, vil den effektivt begrænse den enkelte
klient til ca. 10mbit. Har den derimod et gbit-kort, kan den servicere alle
10 klienter ved fuld hastighed.

Spørgsmålet er, hvor realistisk det er, at så mange klienter udnytter fuld
kapacitet hele tiden - og ikke mindst om den fysiske maskine overhovedet
kan håndtere 1000mbit.

/Rasmus

I would never kill somebody
- unless they pissed me off!
-- Eric Cartman

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-07-02 23:28

On Mon, 01 Jul 2002 11:16:30 +0200, Rasmus Bøg Hansen
<moffe47@hotmail.com> wrote:

> Hvis der er klienter nok til at trække 1000mbit og switchens
> backplane kan håndtere så meget trafik (ellers havde den nok
> ikke haft en gbit-port).

Jeg tror ikke, du læste, hvad jeg skrev. Jeg kender ingen
switche, der sender multimegabit af data nogen steder hen, heller
ikke til en server. Men der kan naturligvis være udstyr, der gør
det, på de switche.

> [...]
> klient til ca. 10mbit. Har den derimod et gbit-kort, kan den servicere alle

Det samme er ikke nødvendigvis tilfældet med port aggregation, og
det var netop min pointe.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 02-07-02 10:29

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> switche, der sender multimegabit af data nogen steder hen, heller
> ikke til en server. Men der kan naturligvis være udstyr, der gør

Nå, nej. Switchen sender ikke *selv* data ud til serveren.

/Rasmus

Just install Windows. It will crash once a day, and your hardware
will no longer be the poblem.