Volcano 6Cu - for tung ?
Fra : - = KG = -

Dato : 27-06-02 11:45

Jeg har købt en Volcano 6Cu til min Athlon XP 2000+, men har hørt noget om
at kølere der vejer 300g eller derover og som kun sidder fast med klemmer
(dvs. ikke skruet i), kan være skadelige for CPU/sokkel/motherboard når man
flytter computeren.

Er der andre der har Volcano 6Cu siddende i deres maskine, og kan det
virkelig være rigtigt det er nødvendigt at afmontere køleren hver gang jeg
vil flytte min computer andetsteds ?

Fra : Søren

Dato : 27-06-02 11:48

"- = KG = -" <Garmer83@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Er der andre der har Volcano 6Cu siddende i deres maskine, og kan det
> virkelig være rigtigt det er nødvendigt at afmontere køleren hver gang jeg

Du kunne jo holde den vandret når du skal flytte på den. Så kommer presset
lige ned over hele cpu'en og har intet at sige.

Fra : - = KG = -

Dato : 27-06-02 13:03

> Du kunne jo holde den vandret når du skal flytte på den. Så kommer presset
> lige ned over hele cpu'en og har intet at sige.

Ja - det undrer mig bare det virkelig skulle være nødvendigt :o

Fra : Søren

Dato : 27-06-02 13:39

> Ja - det undrer mig bare det virkelig skulle være nødvendigt :o

Ja det samme her. Jeg ejer ikke en tung nok køler så man skal skille lortet
af hver gang, men tilgængeld har jeg heller ikke hørt nogen som har skadet
deres cpu pga at de ikke har taget deres køler af.

Det plejer mere at være pral istedetfor; Jeg har en stor pc do, ja jeg skal
endda tage køleren af for at rykke rundt på tårnet så stor og kraftig er
hele min pc!

Såeh.. Hvis jeg ejede en monsterkøler rykkede jeg stadig rundt på den som
jeg har lyst til.
Søren

Fra : Gert Vest

Dato : 30-06-02 11:04

"- = KG = -" <Garmer83@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der andre der har Volcano 6Cu siddende i deres maskine, og kan det
> virkelig være rigtigt det er nødvendigt at afmontere køleren hver gang jeg
> vil flytte min computer andetsteds ?

Jeg læste et sted at AMD anbefalede at man tog den tunge køler af under
transport.
Jeg har selv Silent Viking (500 gram) i og jeg transporterede dem liggende,
det gik fint.

GV