hvordan gør man det her med javascript
Fra : Thong Tri Nguyen

Dato : 26-06-02 19:07

Hej Grp

Jeg har et dokument A med en iframe som loader et andet dokument B.

I mit dokument B har jeg erklæret en global variabel, som jeg godt vil have
fat i fra
mit dokument A. Hvordan kan jeg få fat en referrence til denne variabel ??

Den omvendte problemstilling kan jeg godt få til at virke.

--
Thong

Fra : Christian Hansen

Dato : 27-06-02 09:06

Thong Tri Nguyen wrote:
> [...]
> fat i fra
> mit dokument A. Hvordan kan jeg få fat en referrence til denne variabel ??

Hvis din variabel hedder testvar og din iframe er eneste/første frame på
din side, så kan du referere til variablen med:

parent.frames[0].testvar

Hvis iframen har et navn kan du også bruge

parent.frameNavn.testvar

MVH Christian

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 27-06-02 18:30

Christian Hansen skrev:
> Hvis din variabel hedder testvar og din iframe er eneste/første frame
> på din side, så kan du referere til variablen med:
> parent.frames[0].testvar
[klip]
Ja, det troede jeg også, men det vil (min) NS6.2 ikke være med til, så jeg
måtte bruge framenavnet. Men så vidt jeg forstod var det heller ikke en
parent.frames['framenavn'] men en "child" / self.frames['framenavn']...
Og det synes jeg faktisk vi skal gøre et kæmpestort nummer ud af (not) så
jeg stopper her.

hygge fra vbro
/morten

Fra : Christian Hansen

Dato : 27-06-02 22:35

Morten Abildgaard wrote:

> [...]
> parent.frames['framenavn'] men en "child" / self.frames['framenavn']...
> Og det synes jeg faktisk vi skal gøre et kæmpestort nummer ud af (not) så

Næ, når bare man lærer noget.

Det rigtig sjove er så bare at det fungerer fint i min Mozilla1,0 og det
er jo lissom den NN6,2 bygger på , så det

Nåmen ikke noget stort nummer herfra heller.

MVH Christian

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-06-02 14:25

Nej, den bygger på en tidligere version. Hvis du nu havde sagt NN7
havde det været tættere på.

Fra : Christian Hansen

Dato : 29-06-02 08:14

Jens Peter Karlsen wrote:
> Nej, den bygger på en tidligere version. Hvis du nu havde sagt NN7
> havde det været tættere på.

Rigtigt.

MVH Christian

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 27-06-02 16:30

Thong Tri Nguyen skrev:
> [...]
> variabel ??
> Den omvendte problemstilling kan jeg godt få til at virke.

Hmmm, så lærte jeg også noget idag. onLoad-event'en er åbenbart ugyldig
til <iframes>, men virker fint i IE...
Nå, men jeg skrev følgende, og testede det i IE6 og NS6.2

<!-- hoved-dokument -->
<script type="text/javascript">
var locvar;
function getvar(){
   // jeg tjekker om rammen er der
   if(frames['aframe']){
       // henter variablen
      locvar = frames['aframe'].globvar;
       // og ser om det virker
      document.title = locvar;
   }
}
window.onload=getvar;
</script>
</head>
<iframe name="aframe" src="iframe.htm"></iframe>

<!-- iframe.htm -->
<script type="text/javascript">
var globvar = 'global var';
</script>