Glem det du har i hukommelsen?
Fra : Thomas Voller

Dato : 26-06-02 15:31

Hejsa.

Jeg er ved at lege lidt med et site, hvor jeg hiver en del forskellige
records ud af fire forskellige tabeller i den samme database, altså f.eks.:

<%
Session.LCID = 1030
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("../db/data.mdb")
Conn.Open DSN
%>

<%
strSQL = "SELECT TOP 10 * FROM log ORDER BY Id DESC"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
%>

Skriver indlæggene fra log ud

<%
strSQL = "SELECT TOP 10 * FROM links ORDER BY navn"
Set cs = Conn.Execute(strSQL)
%>

Skriver indlæggene fra links ud

<%
strSQL = "SELECT TOP 10 * FROM kommentar ORDER BY Id DESC"
Set bs = Conn.Execute(strSQL)
%>

Skriver indlæggene fra kommentar ud.

<%
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Mit spørgsmål er nu, om der findes en "glem" funktion, som får maskinen til
at glemme indlæggene fra f.eks. log, når de er blevet skrevet ud, så man
ikke spilder tid med at huske indlæg der alligevel allerede er blevet
skrevet ud? Så kunne man vel sætte sådan en kommando ind efter hver gang
indlæggene fra en tabel var blevet skrevet ud og spare lidt på serverens
hukommelse?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh/mig.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 26-06-02 17:08

Thomas Voller wrote:
> Mit spørgsmål er nu, om der findes en "glem" funktion, som får
> maskinen til at glemme indlæggene fra f.eks. log, når de er blevet
> skrevet ud,

Dette gøres når du sætter dine recordset = Nothing

Men jeg forstår ikke hvorfor du ikke blot bruger samme recordset alle
gangene? Altså benyt RS istedet for cs og bs.

--
Jakob Andersen

Fra : N/A

Dato : 26-06-02 22:06

Fra : Jakob Andersen

Dato : 26-06-02 22:06

"Thomas Voller" <voller@voller.dk> wrote in message
> Jeg har prøvet det et par gange, men jeg får nogle grumme fejl 500 når jeg
> prøver det.

Og hvad siger de fejl?

--
Jakob Andersen

Fra : Thomas Voller

Dato : 26-06-02 23:13

> Og hvad siger de fejl?

Ikke noget. Længere.
Det _var_ bare den klassiske 500 - Internal server error. Jeg prøvede at
sætte "set rs = Nothing" ind hvergang jeg havde skrevet en tabel ud, og det
løste problemet. Så nu kører jeg bare med RS ved hvert udtræk fra databasen
uden problemer.

/mig.