Skærme
Fijala 3554
Lodrette grønne og røde streger på Sony G5~
Fra : ha

Dato : 26-06-02 15:30

Hej, jeg er den lykkelige ejer af sådan en fætter, men een ting
som dog irriterer mig er:
Når jeg ser tekst på en hvid baggrund (eks. mail, news o.lign.)
er det som om, at der er nogle svagt grønne og røde lodrette
felter henover midten på skærmen. Felterne er ca. 3 cm brede.
Jeg synes ikke jeg kan finde nogle steder hvor det kan
indstilles.

Anyone?

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 26-06-02 16:22

ha skrev:

> [...]
> felter henover midten på skærmen. Felterne er ca. 3 cm brede.
> Jeg synes ikke jeg kan finde nogle steder hvor det kan

Det lyder mystisk synes jeg.
Har du prøvet degauss-funktionen? Skærmen burde godt nok selv gøre
det hver gang du tænder den, men har den stået tændt meget længe, så
kan den nogle gange have godt af en degauss. Jeg tror dog snarere på
at det er dit grafikkort eller måske støjkilder som f.eks. højttalere
der står i nærheden, eller noget i den stil, men jeg er selvfølgelig
ikke sikker. Den burde bare ikke have sådanne felter.
Har den haft det hele tiden?

Madsen.

Fra : ha

Dato : 26-06-02 17:33

> Har du prøvet degauss-funktionen? Skærmen burde godt nok selv gøre
> det hver gang du tænder den, men har den stået tændt meget længe, så
> kan den nogle gange have godt af en degauss.

Ja, det hjalp desværre ikke.

> [...]
> der står i nærheden, eller noget i den stil, men jeg er selvfølgelig
> ikke sikker. Den burde bare ikke have sådanne felter.

Mine højtalere står lige opad skærmen, så det må vist være morgendagens
projekt, at få ledningerne filtret ud igne, og forsøge at flytte højtalerne.

> Har den haft det hele tiden?

Ja, men jeg har indstillet og indstillet, - jeg troede jo at det bare
skyldes den ikke var "fintunet".

Jeg vender tilbaws imorgen når jeg har fået højtalerne flyttet.

mvh
ha

Fra : N/A

Dato : 27-06-02 09:34

Fra : ha

Dato : 27-06-02 09:34

Øv bøv, det hjalp ikke, og den med grafikkortet tror jeg måske
ikke helt på, for på min gamle skærm (samme puter) var der
ingen problemer. Jeg må vist have fat i Sony, så må de kigge
på det.

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 27-06-02 10:19

News-update:
Har kontaktet Sony, de ombytter, men det varer en uge, selvom
de i papirerne flot lover, at det sker indenfor 24 timer.
Hmm.

mvh
ha

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-02 07:20

"ha" <not-me@dot.com> skrev i en meddelelse

<klip>

> Mine højtalere står lige opad skærmen, så det må vist være morgendagens
> projekt, at få ledningerne filtret ud igne, og forsøge at flytte
højtalerne.

Vær opmærksom på, at længere tids magnetisk påvirkning af billedrøret kan
give permanente misfarvninger. Men hvis det er almindelige PC-højttalere du
har, _burde_ de være magnetisk afskærmet.

Bedre held med din ombytter.

Mvh
Mikkel

Fra : ha

Dato : 30-06-02 10:26

> Vær opmærksom på, at længere tids magnetisk påvirkning af billedrøret kan
> give permanente misfarvninger.

Skærmen er kun een måned gammel.

> Men hvis det er almindelige PC-højttalere du
> har, _burde_ de være magnetisk afskærmet.

Det er almindelige PC højttalere.

> Bedre held med din ombytter.

Takker, nu er der kun 4 dage te'baws til ......

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 08-07-02 11:44

> Takker, nu er der kun 4 dage te'baws til ......

troede jeg, men jeg venter stadigvæk på Sony.

Har ventet tålmodigt siden den 26-06-2002. Har telefonisk
rykket nogle der hedder Anova (som skulle varetage Sony's
service), men de kan ikke oplyse hvornår jeg får skærmen
byttet. Har derfor skrevet et godt gammeldaws brev og postet
det til Sony, - for nu synes jeg da efterhånden, at min tålmodighed
er ved at være opbrug når man tænker på, at Sony selv påstår,
at man får en ombytter indenfor 24 timer.

Bare lige til orientering for andre der evt. overvejer Sony næste
gang.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 27-06-02 10:19

ha skrev:

> Øv bøv, det hjalp ikke, og den med grafikkortet tror jeg måske
> ikke helt på, for på min gamle skærm (samme puter) var der
> ingen problemer.

Nej, så lyder det jo godt nok mærkeligt hvis det skulle være
tilfældet.

> Jeg må vist have fat i Sony, så må de kigge på det.

Jeg tror det var en god idé lige at høre dem i hvert tilfælde.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 27-06-02 10:24

ha skrev:

> [...]

| http://www.sony.dk/cds/showpage.asp?nodeid=58368&loc=en_DK
| Hvis du har en TFT eller Trinitron PC monitor og den bliver defekt
| indenfor det første år af garantiperioden, kan du benytte dig af
| Sony's On-site Service. Servicen er gældende for bro- og landfaste
| områder i Danmark.
|
| Er din monitor defekt, beder vi dig udfylde nedenstående
| fejlrapport.
|
| Du vil blive kontaktet telefonisk med henblik på ombytning med en
| anden, velfungerende skærm indenfor 2 timer. Under normale
| omstændigheder kan vi udføre ombytningen indenfor 24 timer på

Det må åbenbart ikke være 'under normale omstændigheder' lige pt.
men det kan man jo altid undskylde sig med. Hmm...

Madsen.

Fra : ha

Dato : 27-06-02 10:59

> Det må åbenbart ikke være 'under normale omstændigheder' lige pt.
> men det kan man jo altid undskylde sig med. Hmm...

Ja, det var lige netop det hun (fra Sony) sagde. Helt ærligt altså !!!!
nå, jeg gad ikke skændes med hende, så enden blev, at jeg venter
den uges tid.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 27-06-02 12:46

ha skrev:

> nå, jeg gad ikke skændes med hende, så enden blev, at jeg venter
> den uges tid.

Surt show er det, men de må jo være sikre på at det ikke er noget du
kan justere dig ud af åbenbart, siden de ombytter den.(?)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 08-07-02 14:10

ha skrev:

> [...]
> - for nu synes jeg da efterhånden, at min tålmodighed er ved at
> være opbrug når man tænker på, at Sony selv påstår, at man får en

Har du prøvet at ringe direkte til Sony-afdelingen her i Danmark?
Jeg synes ærlig talt det er for dårligt. Hvis de lover 24 timer så
skal de sgu også overholde det IMO. Det er dog desværre ikke første
gang jeg har hørt om producenter som snyder med det her onsite-
garanti.

Jeg har en kammerat som købte en ny computer med skærm og hele
molevitten ude hos BJ-Trading, som ligger 3 - 4 km. herfra.
Da vi kom hjem og fik koblet skidtet til, kørte skærmen lige i 5
min. og så ville den ikke mere. Vi ringede til BJ-Trading, som
absolut ikke ville bytte den skærm, for det var ikke deres problem
da der var Onsite-garanti på skærmen, så vi skulle ringe til det
nummer som stod på en lille seddel, som fulgte med til skærmen.
Det gjorde vi så en fredag eftermiddag, men fik at vide, at vi ikke
kunne få den ombyttet før fredagen efter, for først da ville der
komme en lastbil forbi adressen. På sedlen stod der ellers også
24 timers ombytning. Fedt at købe en ny computer om fredagen og så
ikke kan komme til at bruge den før en uge efter, fordi skærmen er
i stykker, og så ikke engang kan køre ud til forhandler og få den
byttet.

Det endte dog med at BJ-Trading kom til at ombytte den alligevel.
De havde flere kasser af disse skærme stående ude på lageret, men
det var dæleme svært at få dem til at gøre det. Der skulle 3-4
telefonopkald og nogle henvisninger til købeloven til. Jeg fik
nemlig at vide i forbruger-gruppen, at sælger absolut har ansvar
for at skærmen virker, og også selvom der er onsite-garanti på.
Der er dog åbenbart sælgere som tror at det ikke er tilfældet.

Madsen.

Fra : ha

Dato : 08-07-02 18:34

> [...]
> skal de sgu også overholde det IMO. Det er dog desværre ikke første
> gang jeg har hørt om producenter som snyder med det her onsite-

Ja, jeg har talt med 3 - 4 forskellige, uden at nogen af dem iøvrigt
vidste noget om noget som helst. Sonys politik er åbenbart at alle
reklamationer skal udføres via firmaet Anova. Det var her min kæde
sprang af, og jeg bad om navnet på den ansvarlige hos Sony, for jeg
har ikke købt noget af Anova.

SNIP en masse jeg er enig i er: )X"#(@%&$$#

> Der er dog åbenbart sælgere som tror at det ikke er tilfældet.

Ja, det er p.... irriterende, især når man betaler "kassen" så man kan
forvente en god service.

Update følger når der er nyt under solen.

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 09-07-02 12:46

> Update følger når der er nyt under solen.

Så fik jeg "hul igennem" til salgschefen hos Sony. Nu fik jeg i
det mindste besked op hvornår de vil levere ombytteren.
Alt er udsolgt, så jeg må vente til den 17-07-2002, så det gør
jeg så som den flinker mand jeg jo er. Grrrr grrr grrr
Hvem var det der sagde 24 timers ombytning ?? .... de har da
vist sat uret i stå!

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 16-07-02 13:32

Så skete underet, i fredags fik jeg besked på, at jeg skulle
modtage ombytteren mandag den 15-07-2002. Inter skete
igår mandag, men idag kl. 14:15 helt præcis, blev den nye
skærm leveret.

Sony's service "rykker" bare, deres ombytning inden for
24 timer, tager altså 20 DAGE. tsk tsk

Nå, nok om det, nu håber jeg så den nye skærm er bedre,
der er i hvert fald ingen lodrette grønne striber på den.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 08-07-02 18:39

ha skrev:

> [...]
> min kæde sprang af, og jeg bad om navnet på den ansvarlige hos
> Sony, for jeg har ikke købt noget af Anova.

Nej netop. Man må forvente at det er dem man har købt produktet af,
man skal henvende sig til.

> Update følger når der er nyt under solen.

Ok.
Jeg krydser fingre for at du snart får din skærm og jeg har det
faktisk efterhånden lidt skidt over at jeg var en af dem der
anbefalede dig en Sony. De er åbenbart ikke længere hvad de har
været, hvad kundeservice angår.

Madsen.

Fra : ha

Dato : 08-07-02 18:55

> Jeg krydser fingre for at du snart får din skærm og jeg har det
> faktisk efterhånden lidt skidt over at jeg var en af dem der
> anbefalede dig en Sony.

Det skal du også være ked af, for du hører altså fra min advokat.
Nej spøg til side, hvis jeg ser bort fra de omtalte striber, er det
altså en kanon skærm med flot klart og ikke mindst roligt billede.

Tak for medfølelsen, godt med lidt moralsk opbakning.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 08-07-02 19:05

ha skrev:

> Det skal du også være ked af, for du hører altså fra min advokat.

Doh! :)

> Nej spøg til side, hvis jeg ser bort fra de omtalte striber, er det
> altså en kanon skærm med flot klart og ikke mindst roligt billede.

Ja, det plejer også at være kendetegnet for Sony's skærme, lige
bortset fra de omtalte farvestriber forstås, men et firma skal også
have kundeservicen i orden når man endelig har behov for det. Sådan
ser jeg på det i hvert tilfælde.

> Tak for medfølelsen, godt med lidt moralsk opbakning.

Velbekom.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 16-07-02 15:26

ha skrev:

> Sony's service "rykker" bare, deres ombytning inden for
> 24 timer, tager altså 20 DAGE. tsk tsk

Flot.
[Ironi off]

> Nå, nok om det, nu håber jeg så den nye skærm er bedre,
> der er i hvert fald ingen lodrette grønne striber på den.

Det lyder lovende. :)

Madsen.