Backup-program
Fra : - wolf -

Dato : 26-06-02 13:18

Jeg er på udkig efter backup-programmer, der ikke kræver, at jeg skal til at
myrekneppe en .conf fil, skrive et langt script, eller specificere
meterlange switches. Med andre ord, en løsning, hvor man f.eks. bare skal
krydse directories og filer af, og så klarer den selv resten. (Og helst med
backup til brændbar CD eller DVD-ROM.)

Er der nogen, der kender et sådant program, som de kan anbefale - eventuelt
et kommercielt program?

- wolf -

Fra : Martin Andersen

Dato : 26-06-02 13:24

- wolf - wrote:

> [...]
> med backup til brændbar CD eller DVD-ROM.)
>
> Er der nogen, der kender et sådant program, som de kan anbefale -

Mondo:
http://www.microwerks.net/~hugo/

Mkcdrec:
http://mkcdrec.ota.be/

De programmer tager backup af hele harddisken.
Hvis du bare ønsker at tage backup af nogle dir, kan
du lave et _kort_ script..

Martin

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 26-06-02 13:44

- wolf - wrote:
> [...]
> krydse directories og filer af, og så klarer den selv resten. (Og helst med

Solstice Backup fra SUN og Veritas NetBackUp. Kommercielle begge to
og med GUI'er. Jeg har ikke proevet at koere SDU paa andet end Solaris,
men jeg ved at NBU kan koere paa i hvertfald baade HPUX og Solaris. Der
er klienter til ret mange platforme.

/Ole

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 26-06-02 13:57

"- wolf -" <wolf@blazingangles-nospam.com> wrote in message
> [...]
med
> backup til brændbar CD eller DVD-ROM.)
>
> Er der nogen, der kender et sådant program, som de kan anbefale -

Tag et kig på http://62.79.12.248/~tsj/hardware/8100/indexscr.shtml
og specielt det script der hedder backup.sh.
Mvh
Torben

Fra : lars

Dato : 26-06-02 15:16

- wolf - wrote:

> [...]
> med backup til brændbar CD eller DVD-ROM.)
>
> Er der nogen, der kender et sådant program, som de kan anbefale -

Jeg bruger Partition Image for (http://partimage.org/Linux)som kan tage et
billede af en hel partition (Reiser FS, ext2fs, ext3fs FAT 16/32),
komprimere i bidder, der er lige tilpas at brænde på en CD. Mine erfaringer
med Partition Image er gode. Partition Image er under GNU Licensen.

Venlig hilsen

Lars

http://www.skole-portal.dk

Fra : lars

Dato : 26-06-02 15:18

UNDSKYLD UNDSKYLD

URLén var forkert. Her er den rigtige http://partimage.org/

Fra : ht

Dato : 02-07-02 22:15

- wolf - wrote:

> [...]
> med backup til brændbar CD eller DVD-ROM.)
>
> Er der nogen, der kender et sådant program, som de kan anbefale -

hvis du KDE er Kdat ganske ok, til små ting. Men Akeria www.akeria.com
er super dog skal lære lidt om hvad en "backup" er
HT